Забобони на ринку нерухомості: як зірки, цифри і фен-шуй зривають вдалі угоди

Забобони здатні розладнати практично будь-яку вигідну комерційну угоду, не є винятком і ринок столичної нерухомості, де правлять бал свої фобії, які неминуче активізуються напередодні Хеллоуїна.

Ріелтори запевняють, що найчастіше клієнти вибирають житло, керуючись не об’єктивними критеріями, на зразок розташування, стану та ціни квартири, а фазою Місяця або віщими снами. Особливо часто ці примхи зустрічаються у покупців елітного житла і квартир бізнес-класу, втім, солідна знижка зазвичай здатна переконати навіть дуже забобонного покупця, впевнені експерти.

Магія чисел

Трьома китами клієнтських упереджень є нумерологія, астрологія, фен-шуй, вважає керуючий директор агентства ексклюзивної нерухомості “Садиба” Наталя Кац.

Найбільш поширене повір’я в області нумерології – страх покупців житла перед числом 13 в номері квартири, оскільки горезвісна “чортова дюжина” може принести в майбутньому нещастя власнику, зазначає вона.

“Багато потенційні покупці мають упередження до цифри 13. У нашій практиці був випадок, коли клієнт вже хотів укласти угоду, але теща, дізналася, що квартира має номер 13, виявилася категорично проти”, – розповідає Кац.

Квартири під номером 13 справді викликають негативні емоції, а от 13-й поверх рідко відштовхує покупців – поверховість не є для наших співвітчизників негативним чинником, додає керівник відділу міських продажів департаменту елітної нерухомості Knight Frank Ольга Тараканова.

У свою чергу директор департаменту елітної нерухомості Penny Lane Realty Олександр Зиминский зазначає, що в його практиці неодноразово переносилися угоди, які спочатку планувалися на тринадцяті числа, які потрапляють на п’ятницю.

Втім, масштаби “числовий” паніки в Росії набагато нижче, ніж в Європі чи США, де багато будинки і готелі взагалі не мають тринадцятого поверху і тринадцятого номера квартири. А ось в Росії боязнь “чортової дюжини” може заподіяти неспокій лише забудовникам і продавцям дорогого житла.

“Прикладом девелоперської передбачливості може послужити клубний будинок за адресою: вулиця Новолесная, будинок 4, де з квартирою номер 12 сусідить квартира під номером 14”, – розповідає директор департаменту продажів житлової нерухомості компанії Blackwood Оксана Дівєєва.

Також вразливих покупців відштовхує ще одне зловісне поєднання цифр – біблійне число звіра 666. Трапляється, що люди відмовляються від квартири номер 66 в будинку номер 6, додає Кац.

А одна американська сім’я, яка шукала собі житло в Москві, відмовилася від квартири номер 88 в будинку 14. Втім, в цьому випадку причиною стали не забобони, а фашистська символіка, з якою у багатьох американців і європейців міцно асоціюються ці числа, згадує керуючий директор “Садиби”.

Чарівний компас

Чимало клопоту ріелторам доставляють і шанувальники даоської практики фен-шуй, які вважають, що в житті їм буде супроводжувати успіх, тільки якщо через нову квартиру проходять сприятливі потоки енергії ци.

Дуже багато покупці приходять на перегляд квартири з фен-шуй-компасом, каже начальник відділу офісу “Добрынинское” компанії “Інком-Нерухомість” Анна Шушкова.

Вона згадує про одну постійну клієнтку, з якою компанія продавала і купувала не одну квартиру, але кожен раз пошуки відповідного варіанту були дуже довгими і складними, так як потрібно було знайти об’єкт з певним енергетичним фоном, що влаштовує покупця.

“І ось одного разу вона дзвонить і каже: “Я порекомендувала вас однієї своєї приятельки, допоможіть їй, будь ласка, але відразу хочу попередити, що у неї цілих два компаса!”, – розповідає Шушкова.

Такі клієнти, пройшовши по квартирі з компасом, можуть відмовитися від покупки, якщо вікна або двері орієнтовані “не туди”, а ще швидше угода зірветься, якщо вони дізнаються, що господарі нерухомості розорилися, розлучилися, померли від хвороби – на їх переконання, це “погана нерухомість”, зазначає Кац.

У той же час, за словами Шушковой, по одному з напрямків фен-шуй вважається, що дуже сприятливо селитися на місці згорілого будинку, тому що грунт там буде родючою, а значить і життя комфортним і забезпеченою.

“Прихильники цієї теорії зазвичай з радістю купують квартири після пожежі, в той час як основна маса покупців не бажає зв’язуватися з такими проблемними об’єктами”, – пояснює експерт.

Крім компаса, клієнти активно користуються і іншими “інструментами” для визначення енергетичних потоків – наприклад, приходять на перегляд зі спеціальною рамкою або запускають в будинок кішку, яка повинна показати найсприятливіше місце, додає директор агентства нерухомості “Садиба”.

Місяць сказала “ні”

Інші клієнти приділяють увагу прогнозами персональних астрологів, пов’язаних з нерухомістю, де астрологічної експертизі зазвичай піддається дата угоди і доля господарів, розповідає Кац.

“Одного разу ми готували угоду для клієнта, який в самий останній момент попросив тайм-аут, аргументуючи це несприятливим часом за місячним календарем”, – згадує в свою чергу Зиминский.

У підсумку, за словами ріелтора, угода не відбулася зовсім, так як за цей час власник уклав договір з іншим, менш забобонним покупцем.

Іноді, скаржаться співрозмовники агентства, покупці відмовляються від угоди, керуючись зовсім вже туманними міркуваннями.

“У нас траплялося й таке, що клієнти не приїжджали на перегляд, якщо на півдорозі їм перебігала дорогу чорна кішка, перед ними падала бурулька, вони бачили “віщі” сни або отримували будь-які інші важливі сигнали”, – нарікає Кац.

Тараканова вказує, що є категорія покупців, які можуть відмовитися від квартири, якщо в ній сталося щось недобре. Так, за її словами, їх змушує сумніватися факт пожежі в квартирі або смерті.

“В деяких випадках клієнти у господарів запитують про причини продажу “такої хорошої квартири”, а господарі можуть відповісти, що у них, припустимо, складна ситуація в житті (розлучення, банкрутство), це теж може вплинути на настрій покупця”, – говорить вона.

Шушкова зазначає, що деякі покупці просять підібрати їм житло, власники якого переїжджають в більш просторі апартаменти, ніж у них були. Багато клієнтів, за її словами, вважають, що тоді і вони самі не затримаються в новій квартирі надовго і незабаром придбають ще більш комфортне житло.

І точно так само, зазначає вона, зустрічаються люди, які категорично відмовляються навіть переглядати об’єкти, коли дізнаються, що господарі переїжджають, наприклад, з трикімнатної квартири в двокімнатну квартиру.

Втім, продавці столичної нерухомості впевнені, що навіть самого забобонного покупця можна переконати.

“Ніяке марновірство не впливає на прийняття рішення так сильно, як місце розташування, технічні та видові характеристики квартири”, – стверджує Зиминский.

А особливо сильним впливом, додає ріелтор, має таке поняття як знижка.

Таким чином, забобони дійсно здатні зірвати угоду, особливо, якщо мова йде про дорогій квартирі. Втім, дисконти та знижки діють на страхи забобонних покупців як свята вода на нечисть, а до знижкам продавцям елітної нерухомості не звикати.