З 15 квітня Міндоходів почне розсилати квитанції по сплаті податку на нерухомість

Міністерство доходів і зборів України має намір з 15 квітня почати розсилати квитанції про сплату податку на нерухомість тим платникам податків, які є власниками оподатковуваного нерухомості.

Про це повідомляє УНІАН з посиланням на прес-службу Міндоходів.

У квитанції зазначатимуться сума нарахованого податку та платіжні реквізити. Сплатити податок, роз’яснюють у Міндоходів, необхідно протягом двох місяців з моменту отримання квитанції. Для цього громадяни можуть скористатися послугами банківських установ, поштових відділень, а також кас сільських рад.

При цьому, якщо власник володіє відразу декількома об’єктами нерухомості, що підлягають оподаткуванню, то він може звернутися в податкові органи з метою визначити, з якого саме об’єкта буде нараховуватися податок, а на який з об’єктів буде поширюватися податкова пільга. “В іншому випадку, пільговим буде автоматично визначено об’єкт за місцем реєстрації платника податків”, – пояснили в міністерстві.

У Міндоходів також зазначили, що податкові органи можна звернутися і в разі, якщо платник не згоден з обсягами нарахованих платежів. Однак таке звернення буде правомочним у термін не пізніше двох місяців з моменту отримання квитанції.

У міністерстві нагадали, що згідно з нормами Податкового кодексу квартири і будинки, що не перевищують по площі 120 м кв та 250 кв. м відповідно, не оподатковуються. Разом з тим, така пільга поширюється тільки на один об’єкт нерухомості, що перебуває у власності платника податків. А власне податок нараховується на квадратні метри, що перевищують “пільговий” поріг.

“Податок на нерухомість сплачується авансовим платежем на весь рік. При необхідності платник може звернутися з проханням розстрочки платежу. Якщо ж нерухомість була продана після сплати податку, то платник має право звернутися в податкові органи з проханням повернути податкову переплату, подавши відповідну заяву. У податкових органів є 5 днів на ухвалення рішення про перерахунок коштів”, – пояснили в Міністерстві.

Нагадаємо, з 1 січня 2013 року вступила в силу норма Податкового кодексу про оподаткування житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів. Податком обкладаються будинки, прибудови до них, житлові будинки садибного типу, квартири, котеджі, а також кімнати у багатосімейних квартирах.

Згідно з нормою закону, не є об’єктом оподаткування житлова площа, яка знаходиться у власності держави або територіальних громад, що знаходиться в зоні відчуження або примусового відселення, що належить дитячим будинкам сімейного типу. Не оподатковуються гуртожитки, дачні або садові садиби, але не більше однієї в розрахунку на одного платника податків, житлова нерухомість, яка перебуває у власності багатодітних сімей та сімей з прийомними дітьми, але в розрахунку не більше одного об’єкта нерухомості на сім’ю.

Розмір мінімальної зарплати, встановлений на 1 січня 2013 року становить 1147 грн.

За оцінками Міністерства доходів та зборів, обсяг надходжень до місцевих бюджетів від податку на нерухомість в 2013 році може скласти близько 75 млн грн.