Як знайти хороший офіс?

Корисні поради, які допоможуть вам уникнути помилок при покупці офісу і заощадити час і гроші.

Отже, перше, на що необхідно звернути увагу — планування. Не планування, не кабінети або open space, а саме стратегічне планування того, який вам потрібен офіс. Рекомендую тут врахувати наступні пункти:

1. щомісячний/щоквартальний приріст компанії;
2. щільність розсадження співробітників;
3. можливість розширення у рамках поточного бізнес або офісного центру;
4. і (цією можливістю теж не варто нехтувати) — право здавати ваш офіс у суборенду.

Всі ці пункти прямо впливають на тривалість вашого перебування в поточному офісі, супутні витрати по переїзду та ремонту і, відповідно, додаткову вартість орендної ставки на кожен квадратний метр.

За нормами СЕС на кожного працівника повинно припадати не менше 7 квадратних метрів площі. На жаль, цей норматив мало хто дотримується і мало хто його контролює, проте, у будь-якому випадку, слід враховувати правила комфортної розсадження, внаслідок чого ви не тільки отримаєте естетичний офіс, але і створите працівникам хороші умови праці і лояльність по відношенню до компанії, які згодом виллються в Мегаприбутки.

В ідеалі слід, безумовно, запросити фахівця, який зможе зробити макет розсадження в офісі згідно з наявною планування і розмірів вашої меблів. Цей етап краще реалізувати тоді, коли ви зашотлистили 2-3 об’єкта і вибираєте один найбільш цікавий з них. Тут же, виходячи з конфігурації приміщень, можна запланувати певне зростання, просто переставляючи меблі і більш ефективно використовуючи наявний простір. З досвіду — найбільш комфортна посадка це 10 квадратних метрів на одного працівника, враховуючи загальні площі (коридори, санвузли, кухні та переговорні) — комфортно і є куди потіснитися в короткостроковій перспективі. Також необхідно звернути увагу на планування приміщення — відкритий простір завжди більш ефективно з точки зору розміщення максимальної кількості робочих місць, так і позитивний приклад директора, який працює разом з усіма, і на очах у співробітників може бути досить ефективний.

Важливим чинником є можливість розширення в поточному бізнес/офісному центрі. Справа в тому, що, як правило, в договорі оренди є штрафні санкції за дострокове розірвання договору оренди, а якщо ви просто переїжджаєте з одного офісного приміщення в інше в рамках одного бізнес центру, то ніхто вас не буде штрафувати. Плюс до цього, практика показує, що більше 60% співробітників спочатку вибирають компанію за її місцем розташування та зручності добиратися в офіс. За термін оренди може зібратися значна армія прихильників поточного місця перебування і, переїхавши, можна навіть втратити деяких колег. Відповідно крупний бізнес центр дає можливість для маневрів і збереже ваші капітальні витрати.

Недавня криза показала, що можливими скороченнями теж не варто нехтувати. Тут дуже згодиться рядок про суборенду, прописана в договорі.

Сам по собі договір з усіма підводними каменями і нюансами ми розглянемо окремим етапом, але я рекомендую завжди намагатися домовитися про право на суборенду. Не згодиться — чудово, а якщо виникне необхідність, то ця можливість дозволить заощадити неабияку суму грошей.