Як з 1 січня 2012 року оформляються держакти на землю?

Як з введенням в дію Автоматизованої системи Державного земельного кадастру (АС ДЗК) буде проходити процедура оформлення держакту на землю?

Введення в дію Автоматизованої системи Державного земельного кадастру (АС ДЗК) дозволить істотно спростити процедуру оформлення державних актів на право власності на землю. Використання можливостей АС ДЗК для оформлення правовстановлюючих документів планується почати з 1 січня 2012 року.

Одночасно закон передбачає суттєве зменшення осіб, з якими доведеться спілкуватися майбутньому власнику в Держземагентстві – одне. Такою особою буде державний кадастровий реєстратор. Саме він буде виконувати роль «єдиного вікна», через яке громадянин буде спілкуватися з територіальним органом земельних ресурсів.

Що буде відбуватися при першому візиті в Держземагентство

Щоб отримати державний акт на право власності на земельну ділянку, потрібно буде звернутися до територіального органу Держземагентства за місцем розташування ділянки, до державного кадастрового реєстратора. Приносьте йому заяву про реєстрації земельної ділянки та державної реєстрації державного акта, в яку додаєте:

  • копію документа, що посвідчує особу, якій надається земельна ділянка у власність (якщо заяву подає уповноважена особа – також копія документа, що підтверджує його повноваження);
  • копію ідентифікаційного коду;
  • рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання земельної ділянки у власність;
  • технічну документацію із землеустрою з позначкою про визначення кадастрового номера;
  • копії квитанцій про оплату за внесення даних до Поземельної книги (90 грн), проведення державної реєстрації земельної ділянки та державної реєстрації державного акта (102 грн).

Документи приймають, заявою надають обліковий номер. З січня 2012 року цей обліковий номер буде і кодом доступу до бази документів на Кадастровому порталі, де можна буде подивитися, як просувається черга і у кого в даний момент перебувають ваші документи.

Державна реєстрація земельної ділянки здійснюється протягом 14 календарних днів з дати подання документів. В цей час з документами працюють без участі заявника.

Що відбувається без участі заявника

У районному відділі земельних ресурсів реєстратор проводить первинну перевірку документів. І приймає рішення – приймати документи на державну реєстрацію, чи ні.

У державній реєстрації земельної ділянки може бути відмовлено, якщо:

  • особа, яка подала заяву, не може бути заявником;
  • земельна ділянка розташована на території іншої адміністративно-територіальної одиниці;
  • документи подані не в повному обсязі або не в тій формі;
  • якщо на титульному аркуші документації із землеустрою відсутня відмітка про кадастровий номер земельної ділянки (дати його визначення та внесення відомостей про земельну ділянку до автоматизованої системи).

У разі відмови у державній реєстрації земельної ділянкитериторіальний орган Держземагентства протягом 3-х робочих днів готує висновок про відмову та повертає подані документи для доопрацювання за актом приймання-передачі.

Що маємо на виході

Районний відділ Держземагентства протягом 3-х робочих днів повинен буде перевірити відповідність поданих документів даним, які вже є в АС ДЗК про ділянку із зазначеним кадастровим номером; відсканувати їх і передати засобами електронного зв’язку (Інтернет) до обласної філії Центру Державного земельного кадастру – як адміністратора автоматизованої системи.

Там їх ще раз перевірять, і повернуть в районний відділ Держземагентства, який зробить записи в Поземельній книзі. Після цього буде надрукований бланк державного акта на право власності. У цей бланк і запису в нього вносяться у Книгу записів про видачу державних актів.

Державний акт на право власності на земельну ділянку передається власнику. З цим державним актом землевласник повинен буде звернутися в територіальний орган Мін’юсту щодо реєстрації права власності. І як результат – отримати свідоцтво на право власності на земельну ділянку.

А з 1 січня 2013 року …

Описана вище процедура, як передбачається, буде діяти протягом одного року – 2012-го. А з 1 січня 2013 року замість державних актів будуть видаватися свідоцтва на право власності. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику буде видаватися витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про неї, внесені до Поземельної книги, і кадастровий план ділянки.