Як швидко продати квартиру: поради ріелтора

Чого не варто робити, продаючи квартиру.

При виборі квартири покупець, в першу чергу, оцінює її споживчі характеристики, які вказані в оголошенні. Це метраж квартири, якість будинку, місце розташування, поверх, вид з вікон, близькість метро і т. д. Ці фактори, як правило, є першочерговими, так як у покупця завжди є певний образ квартири, яку він шукає. Однак продавці не завжди можуть адекватно оцінити свою власність і правильно її представити на ринку. В результаті власник не зможе знайти на свій об’єкт покупця, і квартира буде експонуватися довго. Зверніть увагу на чотири фактори, які слід уникати, якщо ви все-таки вирішили продати квартиру самостійно.

Такі рекомендації дає ріелтор, виконавчий директор “Міель-Мережа офісів нерухомості” Олексій Шленов.

1. Не можна завищувати ціну

Основною помилкою багатьох продавців нерухомості на вторинному ринку є некоректна оцінка своєї власності. У продавців завжди є бажання виставити свій об’єкт за максимальною ціною, оскільки вони бояться помилитися або продешевити і завищують вартість об’єкта, не враховуючи при цьому багатьох нюансів і факторів, які впливають на ціноутворення;

2. Не можна замовчує в оголошенні про недоліки свого варіанту

Деякі продавці замовчують недоліки своїх об’єктів, припускаючи, що покупець побачить багато переваг. Це помилкова думка. Ті розчарування, які можуть випробувати потенційні покупці, виявивши не те, що вони очікували, призводять до негативного сприйняття об’єкта. Наприклад, як-то продавець приховав у своєму оголошенні, що в квартирі сидяча ванна. Всі потенційні покупці, які приходили дивитися об’єкт, бачачи це, йшли розчаровані. Квартира експонувалася дуже довго. Варто було нам в оголошенні вказати наявність сидячої ванни, як покупець знайшовся досить швидко. Клієнти, які йшли дивитися цей об’єкт, не відчували розчарування, оскільки у них спочатку не було завищених очікувань.

3. Не можна показувати потенційним покупцям неприбрану квартиру

Традиційно, чиста, не надто заставлена речами квартира продається швидше. А ось брудний посуд, неприбраний санвузол, розкиданий одяг можуть позначитися на сприйнятті негативним чином. Клієнту на підсвідомому рівні не захочеться купувати такий об’єкт, хоча він навіть не завжди зможе сформулювати, що саме його там не влаштовує.

При показі квартири необхідно враховувати, що не всі покупці володіють багатою фантазією і абстрактним мисленням і можуть уявити, що вийде, якщо вивезти з неї старі меблі і зробити ремонт. До того ж сильно заставлена і засмічена квартира візуально здається менше;

4. Не можна замовчувати про стан під’їзду або про вид з вікна

Стан під’їзду в будинку для багатьох покупців – вкрай важливий аспект для прийняття рішення про купівлю. Якщо під’їзд маленький, непрезентабельний, з неприємними запахами, і це не можна усунути – про це варто попередити. Інакше клієнт вже з самого порога почне відчувати відторгнення і дискомфорт.

Вид з вікон також може стати визначальним. Звичайно, не всі квартири можуть похвалитися вікнами на парк або набережну, але якщо вікна виходять на залізничне полотно або промзону, варто сказати про це заздалегідь.

Також при виборі квартири важливо, щоб перегляд здійснювався усіма членами сім’ї, які приймають рішення. Те, що може сподобатися одному, не завжди сподобається іншому.