Вітчизняні покупці шукають дешеві квартири

Бюджет – ось основний критерій, на який спираються покупці квартир економ-класу. На те він і «економ», щоб бути без претензій на оригінальність. Але, виявляється, якщо пошукати, в передмісті Київської області можна придбати доступну квартиру і притому незвичайного формату!

Жага краси

Всі звикли до того, що незвичайність, оригінальність завжди коштують дорожче типової повсякденності. Так, наприклад, чому «сталінки» цінуються вище «хрущовок», хоча це житло начебто давно застаріло? А все тому, що квартири в «сталінках» (при всіх інших недоліках) мають високі стелі, в них можна ще зустріти ліпнину, старий натуральний дубовий паркет, а самі будинки дуже часто є архітектурними шедеврами. Звичайно, приємніше жити в будинку з парадним під’їздом і гарними балконами, ніж в безликої «хрущовці».

Незгасна популярність «сталінського» житлофонду говорить про те, що люди тужать за естетичному житла! Так, люди хочуть багато будинків – гарних і різних! Але отримують за свої гроші, як правило, схожі один на одного житлові комплекси, особливо якщо мова йде про економ-класі. Але хіба не гідний покупець «економічною» квартири отримати щось особливе?

Швидше за все, покупець вже й не чекає отримати за свої гроші хоч щось гідне. «Якщо говорити про бюджетне житло, то тут такий фактор як архітектура варто, мабуть, на одному з останніх місць серед тих, що впливають на вибір квартири. На першому місці ціна, яка все-таки виступає вирішальним критерієм, далі слід розташування, якість будівництва, інфраструктура і т. д. Крім того, варто зазначити, що проекти, що реалізуються на ринку бюджетних новобудов, як правило, не відрізняються різноманітністю архітектурних деталей і вишукувань», – прокоментував Віктор Коваленко, директор консалтингової компанії “Реалекспо”.

За чий рахунок «банкет»?

Індивідуальні проекти вимагають від забудовника великих зусиль, наявність архітектурного бюро.

В цілому архітектурні «витівки» не вимагають від девелопера великих фінансових вливань: «Вартість архітектури і проектування в типовому житловому будівництві, будь то малоповерхове або багатоповерхове будівництво, мізерно мала. Вартість метра проектування в Києві варіюється від $20 до $25 за 1 кв. метр. Проектування ландшафтного дизайну багато архітектори роблять або за символічні гроші або взагалі як бонус. Грамотно спроектований ландшафт, який живе своїм життям і не вимагає особливих витрат у догляді і обслуговуванні, – це теж витрати, нікчемні в порівнянні з вартістю бетону або металоконструкцій». Також витрат може зажадати якісна обробка фасадів.

Іноді здешевити будівництво вдається двояко: самі проекти будинків досить типові (але, звичайно, не такі похмурі, як в «хрущовках»), а от планування квартир – різноманітні, завдяки чому у споживача знову з’являється вибір.

«Фішкою» багатьох проектів є так званий будинок-конструктор: відсутність несучих стін між квартирами дозволяє організувати вільне планування в будівлі і моделювати простір на поверсі, враховуючи побажання покупців. При цьому можна об’єднувати кілька квартир в одну, тому для покупців відразу кількох квартир компанія пропонує знижки. Продаються квартири з мансардами, в яких можна надбудувати другий поверх і отримати дворівневу квартиру за ціною стандартної.

Але все ж доводиться визнати, що основний спосіб зниження цін – це зменшення площ квартир. Саме за рахунок невеликої площі вдається знизити загальну ціну об’єкта, а ціна метра залишається цілком пристойною.

Але звинувачувати за це забудовника не можна. Адже він несе обтяження по зведенню інфраструктури, а також повинен пройти безліч узгоджень, не можна забувати і про вартість самої землі. Тому виникнення такого затребуваного формату, як маленькі квартири, – закономірно. А ось те, що девелопери намагаються урізноманітнити цей сегмент пропозиціями в незвичайних форматах, не стягуючи додаткових грошей за оригінальність проекту, – істотний плюс, за що можна сказати спасибі. «Економклас та індивідуальне проектування – одне не виключає іншого, просто в нашому радянському думці сидить кліше, що економклас не може бути індивідуальним, – резюмує Віктор Коваленко. – Але чому ж, цілком може. Але поки це слова для потреб маркетингу і продажів». Він вважає, що у випадку з індивідуальними проектами краще говорити про «комфорт-клас». Втім, напевно, це лише питання часу. Головне, щоб на ринок виходило більше цікавих проектів і у покупця з’являвся вибір, але не болісний (купити подешевше або краще), а цілком природний.