Відвідуваність столичних торгових центрів зросла завдяки програмам знижок – експерти

Відповідно до досліджень компанії UTG, в липні середньоринкова відвідуваність столичних торгових центрів підвищилася на 2,2%, порівняно з попереднім місяцем, і склала 857 осіб на 1000 кв. м орендної площі ТЦ.

Аналітики UTG пов’язують це зростання з різними програмами знижок, які пропонують торгові центри. Правильно реалізовані дисконтні програми залучили відвідувачів, що допомогло частково компенсувати сезонний спад торгівлі.

Рівень вакантності в київських торгових центрах становив 2,7%, що все ще свідчить про дефіцит торговельної нерухомості. У столиці на 1000 жителів припадає лише 325 кв. м якісних торгових площ (для порівняння: у Празі – 654 кв. м, у Відні – 632 кв. м, в Санкт-Петербурзі – 595 кв. м).

Тим не менш, якщо враховувати заявлені проекти торговельної нерухомості, які повинні вийти на ринок до 2016 року включно, можна прогнозувати, що до цього часу ринок може бути насичений.

«У нинішньому році пропозиція якісної торговельної нерухомості в столиці перевищить 1 000 000 кв. м, – відзначає партнер компанії UTG Віталій Бойко. – У наступні 2-3 роки ця цифра подвоїться. Введення кількох великих, значущих для українського ринку об’єктів, які за своїм розмахом і по своїй концепції будуть навіть випереджати сусідні країни, призведе до того, що на 1000 жителів буде припадати близько 700 кв. м якісної торговельної нерухомості».

Орендні ставки на площі торгової галереї в торгових центрах коливаються в діапазоні $30-150 за кв. м/міс., індикативний показник середньоринкової орендної ставки становить $70 за кв. м/міс. без ПДВ і експлуатаційних витрат.