Вартість будівництва київського метро дуже завищена – прокуратура

Начальник київського метрополітену Володимир Федоренко — на волосині від звільнення. Вчора його підприємство вдруге звинуватили у розкраданні державних коштів. На початку жовтня фінінспекція на засіданні транспортної комісії Київради заявила, що в метро присвоїли 61 млн грн, а вчора столична прокуратура додала ще 12,7 млн грн за результатами своєї перевірки.

ЗОЛОТІ ЕСКАЛАТОРИ

У столичній прокуратурі вважають, що «золотою жилою» для нечесних чиновників стала Куренівсько-Червоноармійська лінія метро. «При її будівництві в 2008-2012 роках для ділянки від станції «Либідської» до «Виставкового центру» закупили ескалатори за завищеною на 4,6 млн грн вартості. Пожежно-охоронна сигналізація теж обійшлася дорожче. Переможцю конкурсних торгів заплатили майже на 1 млн грн більше. Ще на 275 тис. завищили ціну систем управління. Зловживання були і при проектуванні ділянки від станції «Виставковий центр» до Одеської площі. Проектного інституту заплатили на 6,9 млн грн більше», — розповів керівник антикорупційного відділу прокуратури Дмитро Чибісов.

Назвати імена і посади нечесних чиновників у прокуратурі поки не можуть. «На даний момент зібрані необхідні дані. Коли наші слідчі вивчать всі документи і ланцюжок підписантів, підозрюваним оголосять підозри про злочин», — сказав нам Чибісов.

НЕ ТАК ВВАЖАЛИ

У самому метрополітені здивовані такими звинуваченнями і кажуть, що інспектори дивно вважали. «Всі документи про торги і покупках у нас є. Ескалатори для станції «Виставковий центр» ми купували через посередника, який має відношення до українського виробника. Ціна була нижче, ніж у росіян, які теж брали участь у торгах. Апаратуру ми закупили дорожче тому, що найдешевша пропозиція нам не підійшло. Цей учасник до нас претензій не мав. Що стосується проектування, то в процесі його вартість одних робіт збільшилася, а інших — зменшилася. Це нормальна процедура, дозволена Мінекономіки», — розповів в. о. начальника дирекції будівництва КП «Київський метрополітен» Микола Олійник.

У КМДА кажуть, що нинішній начальник метро Володимир Федоренко буде звільнений. «Транспортна комісія Київради вже підтримала пропозицію депутатів про непродовження контракту з начальником метрополітену. Але рішення про зняття Федоренка з посади буде приймати особисто голова КМДА. Я жалкую, що так сталося, але керівник такого потужного підприємства повинен бути відповідальним», — сказав нам заступник голови Михайло Костюк. За його словами, йому поки невідомо, хто може стати новим керівником метрополітену. «Вважаю, що найкращий спосіб знайти людину для цієї посади — це оголосити конкурс на заміщення вакансії», — каже Костюк. У самій підземці Федоренко вважають своїм. «Він працював тут все життя. Знає метро як свої п’ять пальців. І сам їздить на ньому на роботу», — кажуть там.