Український ринок рітейлу повільно зростає

Насиченість українського ринку рітейлу , як і раніше, залишається однією з найнижчих в Європі

Виходячи на ринок, міжнародні бренди найчастіше оцінюють три фактори: насиченість ринку ритейлу, кількість і якість проектів торгових центрів, які представлені на ринку, і кількість існуючих для виходу на ринок перешкод. Про це розповів керівник напрямку франчайзингу компанії UTG Сергій Заїка.

Він зазначив, що насиченість українського ринку рітейлу, як і раніше, залишається однією з найнижчих в Європі. При цьому якісних проектів у нас стає все більше. У той же час, за словами експерта, багато зарубіжні оператори вже вивчили всі можливі перешкоди виходу на український ринок, змирилися з ними або навчилися їх долати.

Експерт підкреслив, що за країнами походження франшиз лідирує Західна Європа. А по прямих інвестицій – країни, які знаходяться ближче до нас і чиї інвестиції давно і широко присутні в Україні: Росія, Румунія і Туреччина.

«При цьому, якщо минулого року за кількістю запитів в компанії UTG від закордонних ритейлерів лідирувала Туреччина, то зараз найбільш активні бізнесмени з Азербайджану, які раніше не цікавилися Україною взагалі, – зазначив Сергій Заїка. – Зараз все більше з них інвестують в Україну, відкривають бізнеси від закладів громадського харчування до fashion бутиків преміум-сегменту. Думаю, ця тенденція буде продовжуватися, і до кінця 2012 року, завдяки їм, ми побачимо ще кілька нових для нашого ринку відкриттів».

Щодо нових форматів для України брендів, то, за словами експерта, близько 20 % з них – це підприємства громадського харчування, інші 80 % – це fashion бренди.

«Показово, що близько 30 % нових брендів це товари преміум-рівня, – наголошує Сергій Заїка. – Раніше в нашу країну виходили не більше одного-двох подібних брендів в рік, так як розвиватися їм було особливо ніде. У 2012 році ми спостерігаємо більш активну експансію дорогих марок».

За словами експерта, масовий вихід іноземних рітейлерів на український ринок є також наслідком активного і тривалого процесу створення позитивного іміджу нашої країни, а також просування українських проектів на міжнародному ринку фахівцями компанії UTG.