У минулому В регіонах України було відкрито 12 торговельних центрів

У 2012 році в регіонах України було відкрито 12 торговельних центрів, загальною орендованою площею близько 224 тис. кв. м.

Так, в деяких містах з’явилися перші професійні великоформатні ТРЦ. Наприклад, ТРЦ “Фабрика, ТРЦ OSKAR в Херсоні, ТРЦ “Меганом” в Сімферополі та ін.

Про це повідомив керуючий партнер консалтингової компанії UTG (Українська торгова Гільдія) Віталій Бойко.

За його словами, в даний час регіональний ринок професійної торгової нерухомості існує переважно в містах-мільйонниках, де функціонують якісні ТРЦ і працюють мережеві українські та зарубіжні оператори. У більшості інших міст країни переважають торговельні об’єкти ринкового типу з обмеженим складом якірних орендарів і розваг.

Реалізація нових проектів торгових центрів безпосередньо пов’язана з економічною ситуацією в країні, споживчим попитом і планами розвитку рітейлерів, поточна невизначеність яких в даний час стримує будівництво нових ТРЦ практично в кожному місті країни.

Значно виросли вимоги до проектів торговельної нерухомості, як з боку інвесторів, так і орендарів і покупців. Ключову роль в успішності ТРЦ має не тільки вдале місце розташування, але так само формат площею від 25 000 GLA, професійна концепція з якісним продуктовим супермаркетом, наявність магазинів моди популярних брендів, мережевих операторів громадського харчування та розважальної складової для всієї родини.

В 2012р. продовжилося поширення тенденції переходу споживачів до професійних форматів торгівлі, інтерес до якого зростає внаслідок відкриття нових, сучасних і більш зручних ТРЦ з комплексом товарів, послуг і розваг. У теж час, поряд з відвідуванням сучасних торгових центрів жителі регіонів як і раніше активно купують на ринках, які займають важливі позиції в структурі споживання.

Обмежена пропозиція розважальної інфраструктури в регіонах є причиною високого попиту на розваги. Наявність у складі сучасних торгових центрів таких якорів, як кінотеатр, ДРЦ, боулінг/більярд і точки громадського харчування, забезпечує високу відвідуваність, а також сприяє високій лояльності городян. Репутація ТРЦ як основного місця проведення дозвілля в місті в поєднанні з якісно підібраним brand-mix значно підвищує конкурентні позиції такого об’єкта.

Проте для більшості обласних центрів низький рівень орендних ставок робить девелопмент торговельної нерухомості в цих регіонах інвестиційно не привабливим. Шанси щодо успішної реалізації залишаються у великих проектів, які завдяки своїм розмірам і концепції можуть претендувати на роль основного ТЦ у місті, тим самим виключивши поява конкурентів в осяжному майбутньому.