У Києві житла бізнес-класу стало більше

У третьому кварталі 2012р. на ринку нерухомості Києва було зафіксовано незначне збільшення частки бізнес-класу – на 2%, але, незважаючи на це, обсяг якісного житла бізнес-класу на ринку як і раніше невеликий.

Про це сказав керівник планово-аналітичного департаменту компанії UDP Юрій Серещенко, передає Forbes.ua.

За його словами, у проектах бізнес-класу формуються нові відносини між покупцем квартири і девелопером. Трендом стає не тільки створення інфраструктури, але і післяпродажний сервіс після заселення в нову квартиру, якого в економ-класі, як правило, немає.

За 3-й квартал 2012р. в експлуатацію введено 14 об’єктів загальною площею понад 240 тис. кв. м, що майже на 40% більше, ніж за аналогічний період 2011р. За 9 місяців введено в експлуатацію 687 тис. кв. м, за підсумками року прогнозується введення на рівні 1,2 млн. кв. м, що буде відповідати показникам 2011р. Серед завершених проектів можна виділити другу чергу Park Avenue (забудовник Seven Hills), “Паркові озера” (“Інтергалбуд”), RiverStone (UDP), “Ліко-град” (“Ліко-холдинг”) і кілька об’єктів ХК “Київміськбуд”.

Частка об’єктів, що будуються, в загальній пропозиції на первинному ринку продовжує рости. Зокрема, за дев’ять місяців 2012р. цей показник збільшився на 6% – з 47% до 53%, що обумовлено початком будівництва нових проектів.

Протягом 2012 . забудовники розпочали реалізацію 13 нових проектів загальною площею близько 285 тис. кв. м, серед яких Chelsea Tower (DragonCapital), “Венеція” (“Ліко-холдинг”), “Новопечерські двір” (“Укразіябуд”), а також житлові будинки від великих забудовників.

Більше 50% ринку сьогодні належить трьом провідним гравцям – компаніям “К. А. Н. Девелопмент”, UDP, “Київміськбуд”. У новому році, на мою думку, лідерські позиції на ринку збережуться, основні забудовники не зміняться.

Середні ціни на квартири в новобудовах економ-класу знизилися, але це пов’язано з виходом нових проектів, оскільки ціни на більш ранніх етапах будівництва нижче. Відзначається тенденція відходу від великих до дрібних об’єктів, розкиданим по всьому Києву. В економ-класі з’являються нові гравці, які на ринку себе не зарекомендували, але заявляють про будівництво великої кількості об’єктів, при цьому реально поки здають в експлуатацію лише одиничні об’єкти.

Важливо відзначити, що на ринку є значний потенціал (близько 1 млн. кв. м) для збільшення пропозиції за рахунок заморожених проектів. У бізнес-класі – це 66% від загального обсягу житла, що будується, в економ-класі – 56%.