У харківських новобудовах залишається все менше вільних квартир

У харківських новобудовах залишається все менше вільних квартир.

Кількість квартир, виставлених на продаж забудовниками Харкова, в третьому кварталі 2013 року скоротилося на 14% в порівнянні з другим кварталом поточного року. Про це повідомили фахівці служби маркетингу компанії «ХАН (Харківське агентство нерухомості)». Настільки значне «вимивання» квартир в нових будинках ріелтори пов’язують із зростанням цін житла на вторинному ринку. «Підвищення середньої ціни, яке ми спостерігали в третьому кварталі поточного року на вторинному ринку житла, склала еквівалент 15 доларів США за квадратний метр. Тоді як підвищення цін на первинному ринку склала еквівалент 11 доларів за метр. Саме ця різниця і стала рушійною силою, яка відправила частину покупців з вторинного ринку на первинний», – повідомила керівник компанії «ХАН (Харківське агентство нерухомості)» Світлана Якимова.

Різниця в ціні первинного і вторинного житла є основним, але не єдиним фактором, що стимулює інтерес до квартир в нових будинках, вважає експерт. На думку Світлани Якимової, до придбання житлоплощі покупців підштовхнули побоювання, що виникли на тлі введення нових правил оцінки нерухомості, а також обмеження за готівковими розрахунками. «Покупців лякала невідомість. На той момент ніхто не знав, як на нововведення відреагує ринок, наприклад, зможуть нотаріуси оформляти угоди і якими будуть банківські комісії? Активізація попиту чітко простежувалася в липні і найбільш яскраво проявилася в серпні: за останній тиждень цього місяця було завершено 39% всіх серпневих угод», – зазначила експерт.

Вона також додала, що в третьому кварталі 2013 року 78,6% покупців придбали квартири в нових будинках для проживання, тоді як 21,4% – для подальшого продажу або здачі в оренду. При цьому з точки зору місця розташування, найбільш затребуване було Олексіївське напрямок. Бажання придбати квартиру на Олексіївці виявили 25% від загального числа покупців. Друге місце в рейтингу географічної популярності зайняли центральні райони Харкова – 15%. І замикає трійку Салтівське напрям, якому віддавали перевагу 13% покупців.