Розвязка на Шулявці. Якою вона буде. ФОТО

Зараз в КМДА знаходиться затверджений проект «конюшинової» розв’язки на місці нинішнього мосту. Технічна документація вже чекає затвердження Кабміном: якщо висновок уряду буде позитивним, Києву знадобиться ні багато, ні мало 170 млн грн. на будівництво нового шляхопроводу.

У той же час ініціативна група киян запропонувала альтернативний варіант розв’язки: новий міст може займати два рази менше місця, пропускаючи при цьому в кілька разів більше автомашин. Правда, кататися доведеться на трьох рівнях (див. схему).

Трирівневе кільце

У неділю, 28 листопада, на Окружній дорозі в Києві пройшла акція в підтримку цього альтернативного проекту. Автор ідеї – Віктор Петрук – вже запатентував своє рішення проблеми «пляшкового горлечка» (коли дорога раптово звужується з 4 до 2 смуг, як зараз на Шулявському мосту). Для репетиції зібрали близько 50 автомобілів, підготували розмітку, дорожні знаки і потренувалися роз’їжджатися в різних напрямках. Кажуть – вийшло непогано.

За словами самого Петрука, його розв’язка краще як мінімум в три рази: якщо на «конюшина» держадміністрації автомобільні потоки перетинаються в 12 точках, то на його – лише в чотирьох. «На «конюшинової» розв’язці 12 вузлів, в яких перетинаються по 2 потоку; 4 вузли, в яких перетинаються по 3 потоку. На відомій раніше трирівневої розв’язки 12 вузлів, в яких перетинаються по 3 потоку; і 4 вузли, в яких перетинаються по 4 потоку (голова не запаморочилася від кількості перетинів?) У моїй розв’язці лише 4 вузли, в яких перетинаються по 2 потоку», – написав Він у своєму блозі на Livejournal.

«Конюшинова» розв’язка

Ще одним позитивним моментом автор називає розташування стоп-ліній на перетині напрямків. За словами Петрука, на розв’язці його авторства вони розташовані таким чином, щоб в правому бічному дзеркалі водії бачили автомобілі, що рухаються по кільцю, а так званих «мертвих зон» огляду в цій розв’язці і зовсім немає.

За підсумками недільних випробувань макета розв’язки» автор написав: «Жодного разу довжина «пробки» не склала більше 7-8 машин. Ніхто не виїхав з розмітки з криками «Так їздити не можна!». Ніхто не створив аварійну ситуацію, не сигналив істерично, не лаявся. Всі учасники відзначають «прекрасну оглядовість кільця», «куди краще, ніж конюшина», «все видно просто в лобове скло», «зручно», «ця здорова схема в принципі не потребує світлофорів».

Оголошення про тест-драйві потенційної розв’язки потрапило практично на всі інтернет-форуми київських автомобілістів. У водіїв відразу виникло питання, звідки у столиці гроші на такий масштабний проект. Однак знайшлися зауваження і схемою руху транспорту.

«Найбільший недолік нового проекту в тому, що основний 4—смуговий потік пр. Перемоги піде по мосту з двома смугами, – пише учасник Опель-клубу Koleso. – Там і в три смуги пригальмовують, а в дві буде те ж, що на Нивках. Якщо їхати з центру в бік Святошино, то машини йдуть в три ряди досить швидко і практично не гальмуються… лише за тролейбусів в правому ряду. Тепер же там буде і виїзд з кільця, і зупинка, на якій, звичайно, буде стовпотворіння».

«Явний мінус бачу – це розворот для довгомірів (вантажні автомобілі довжиною від 15 м. – ред), – пишуть на форумі Авто.иа. – Якщо він буде повертати з положення, де жовтий автобус (на схемі. – ред.), то з великою ймовірністю «притре» або синю, або білу авто з-за недостатнього радіуса».

Ще один учасник цього форуму, Ellin, зазначає, що успішність розв’язки безпосередньо залежить і від дорожніх служб, і від погодних умов у місті. «Бентежить мене в цьому реченні одна штука, це рух чітко по розмітці. А давайте згадаємо, як її видно в зимовий період, коли у нас її малюють після зими, скільки вона потім видно ще… А без розмітки, або з її шматками, такий рух точно буде броунівським, ще і з логічної зустрічі, дуже вже небезпечно. Враховуючи ще й маршрутки, які тут вже згадали», – пише автолюбитель.

В цілому автомобілісти прийняли проект до розгляду з великим інтересом – адже практично будь-яке розширення Шулявського мосту полегшить їм життя.

Дворівневий конюшина

Авторами «конюшини» є архітектори з НДІ «Київпроект». Нагадаємо, реконструювати Шулявський шляхопровід у КМДА збираються давно. Правдоподібні обіцянки нарешті зробити це зазвучали в 2006-2007 роках. Солом’янська райдержадміністрація заявляла про початок реконструкції мосту і знесення одного з корпусів заводу «Більшовик» у 2008 році. Правда, з тих пір на Шулявці знесли сквер і побудували житлову багатоповерхівку, а під мостом після пожеж тільки й спорудили, що металеві опори.

Тим не менш, КМДА ще тоді визначила замовником розробки проекту КП «Дирекція шляхово-транспортних споруд Києва». На підставі тендеру підприємство має визначити генеральну проектну, і підрядну будівельну організації. Головне фінансове управління КМДА повинно було передбачити витрати на знесення заводського цеху і початок будівельних робіт, однак не зробило цього.

В останніх заявах міська влада в один голос обіцяють приступити до реконструкції мосту вже цієї зими. За словами заступника голови Солом’янської адміністрації Анатолія Іващенка, коли проект розв’язки затвердять, робітники зможуть розібрати «зайвий» цех заводу «Більшовик» буквально за пару місяців». За його словами, із «Більшовиком» вже домовилися про компенсації земельної ділянки площею 1,2 га (сума входить у вартість нової розв’язки).

Інша відповідальна за міст особа, директор «Київавтодору» Георгій Глінський, днями заявив, що реконструкцію самого мосту будуть проводити влітку 2012 року, відразу після футбольного чемпіонату. Він також зазначив, що Фонд держмайна зараз тільки визначає вартість зносу сталеливарного цеху заводу. Обидва чиновника сходяться на думці, що після погодження документації на будівництво мосту знадобиться близько трьох років.

Коли реконструюють міст – невідомо

Якщо все піде за офіційним планом, пропускна здатність Шулявського «конюшини» збільшиться вдвічі – до 100 тис. автомобілів на добу, а швидкість руху на мосту досягне 60-70 км/год замість нинішніх сорока. При цьому, за планом, на час будівництва рух по мосту не перекриють – всі роботи будуть проходити на місці знесеного заводського цеху. Перекрити міст можуть, коли почнуть будувати стики між існуючими і новими конструкціями. Як буде проходити реконструкція існуючого мосту – невідомо. Нагадаємо, за останні роки під мостом кілька разів відбувалися сильні пожежі, в результаті чого істотно знизилась надійність несучих конструкцій мосту.

Після випробувань альтернативного варіанту автори розв’язки мають намір просувати проект в адміністрації. Тим більше, що на руках у них тепер є «речові докази» – відеозапис руху за запропонованою схемою, і отримані раніше позитивні відгуки містобудівних експертів. Але враховуючи те, що для утвердження власного проекту Києву знадобилося майже п’ять років, авторам альтернативної розв’язки знадобляться голоси сотень тисяч киян.

Альтернативна розв’язка