Революція на ринку оренди нерухомості

В сегменті оренди житлової нерухомості намічаються глобальні зміни.

Все більшу популярність в інтернеті набирають нові сервіси для туристів – інтернет-біржі оренди 9flats, Wimdu і Airbnb, де в онлайн-режимі без участі посередників здаються і знімаються різні типи житла. Інвестиції в подібні проекти становлять мільйони євро, очікувана прибуток – і того більше.

З урахуванням того, що обсяг коштів, які задіяні в готельному бізнесі в одній тільки Німеччині, оцінюється в $250 млрд., проектам онлайн-оренди пророкують блискуче майбутнє. Багато власників і раніше приватним чином здавали і здають своє житло туристам, однак тепер їх діяльність набуває масовий характер і стає трендом завдяки міжнародним онлайн-бірж.

Головне питання на сьогоднішній день полягає в тому, чи готові жителі інших країн – італійці, французи, іспанці, – здавати власне житло туристам. З одного боку, вигода власника і наймача начебто очевидна, адже житло, надане туристам місцевими жителями, набагато дешевше і набагато оригінальніше, ніж номер у будь-якому готелі. Воно дозволяє вжитися в культуру країни, відчути себе ближче до її традицій і народу. До того ж багато власників житла разом з квартирою або будинком за відносно скромну плату на час поступаються мешканцеві і свій автомобіль.

З іншого боку – населення багатьох держав поки занадто консервативно і підозріло, а часто взагалі не готова пускати постояльців, оскільки для цього господарям довелося б відчувати незручності, відмовляючись на час від власного будинку або квартири.

Однак ті, хто намірився зробити революцію в сегменті оренди нерухомості, абсолютно впевнені у швидкому здійсненні своїх планів. Судячи з вражаючим обсягів грошових вливань, їм вдалося переконати в недалекому розвитку нового тренда безліч серйозних бізнесменів. На даний момент інвестиції в проект 9flats підійшли до позначки у $10 млн., обсяги грошових коштів, вкладених в бізнес Wimdu, станом на червень цього року досягали $90 млн., а аналогічний показник у компанії Airbnb становить не менше $112 млн.

Число квартир, які компанія Airbnb допомогою свого сервісу пропонує орендувати в містах і селах Німеччини, щотижня збільшується на 500 об’єктів. На початку липня цей показник був у п’ять разів нижче. У міжнародному масштабі, за даними Airbnb, кількість угод з оренди житла, вчинених без посередників в онлайн-форматі, кожен місяць збільшується на 40%.

У боротьбі за поділ ринку три найбільших компанії вже починають користуватися традиційними очерняющими методами. Так, Airbnb звинувачує співробітників Wimdu в тому, що вони нібито видавали себе за туристів і знижували рейтинг квартир, пропонованих власниками на порталі Airbnb. На інтернет-форумах з’являлися повідомлення про те, що квартири з порталу Airbnb без відома власників опинялися в списках пропонованого житла на сайті Wimdu. У компанії Wimdu ці закиди спростовують і стверджують, що, перш ніж виставити квартиру на сайті, її співробітники завжди отримують особисту згоду власника. Якщо керівництво Airbnb заявляє журналістам, що проекти 9flats і Wimdu готують до швидкої продажу третім особам, то їх керівники дану інформацію заперечують.

На даний момент перевірити багато заяви цих сервісів не представляється можливим. І будь-які прогнози здалися б спекуляцією. Найближчим часом Airbnb планує відкрити близько 20 своїх представництв у різних країнах світу, а Wimdu і 9flats сподіваються запустити в роботу по 14 5 філій відповідно. У довгостроковій перспективі лідер у цій новій сфері визначиться в залежності від того, до якої з трьох компаній вистачить грошей і нервів, щоб дочекатися «зрушень» в умах як власників, так і наймачів житла.