Популярність котеджних містечок: у чому секрет?

Котеджі користуються популярністю у наших співвітчизників, незважаючи на досить високі ціни.

Концепція містечка — це щось, що обертає на себе увага: помітний стиль, тематична спрямованість можливості для занять певними видами спорту. Однак не варто забувати, що все це лише красива обгортка. При виборі житла в селищі потрібно дивитися на те, що за ним приховано.

Вам в Європу чи Азію?

Директор консалтингової компанії “Реалекспо” Віктор Коваленко вважає, що щоб привернути увагу покупця, у кожного котеджного селища сьогодні має бути своє обличчя — унікальна пропозиція або спеціальні послуги, тобто потрібна концепція. В основному девелопери пропонують їх дві.

Перша — єдина архітектурна стилістика. Таких об’єктів досить багато. У Київській області зводять селища з промовистими назвами: “Біг Бен”, Швейцарська село”, “Альпийка”, “Белгравія” і т. д., назви яких так чи інакше пов’язані з зарубіжжям і в деяких з них вони відображають стиль життя, традиції, вигляд будинків, поширений у цих країнах.

В інших -це просто гарна назва і наслідування стилям Європи.

Спорт, спорт, спорт…

Другий поширений селищна концепт — можливість активного відпочинку та спортивна інфраструктура. «Це прив’язка до інтересам або хобі тієї чи іншої групи людей. Наприклад, селище “Дрім Ленд”. Він націлений на аудиторію людей, що активно займаються спортом», — говорить Віктор Коваленко. В ньому буде і причал і яхт-клуб та СПА-центр і басейни.

Синергія forever

Однак, як визнають експерти, найбільш ефективним способом залучення покупців є поєднання в селищі цікавою стилістики з хобі покупців будинків. «Стильові концепти на заміському ринку дійсно дуже затребувані. Це добре, але сама по собі занадто просто. Якщо додаткових бонусів у вигляді інфраструктури для відпочинку та певного стилю життя клієнти не отримують, проект буде не дуже ефективний», — вважає Віктор Коваленко.

В якості прикладу можна навести містечко “Белгравія”, де будинки створені в єдиному стилі, а жителів буде об’єднує любов до тенису.

Причому хобі жителів можуть бути не тільки спорт і розваги, але й пізнавально-освітні заняття.

Не фунт родзинок

Втім, як б хороша не була концепція, родзинка проекту і навіть їх синергія, покупець все одно орієнтується насамперед на транспортну доступність, місце розташування селища, якість будівництва і, звичайно, ціну. На цей рахунок не обманюються ні ріелтори, ні девелопери. «Найважливішим був і залишається первинний мотив покупки: безпека, комфорт дітей, екологія і зручності. Відповідно, всі заявлені концепти можуть накладатися на один з цих мотивів, — вважає Віктор Коваленко. — Необхідна дитяча інфраструктура — майданчики, зони відпочинку, місця для комфортних і безпечних прогулянок. Нарешті, важливі зручності: комфорт проживання, хороший під’їзд, тимчасові витрати на дорогу і т. д.». Все інше — це просто прикраси, маркетинговий хід для поліпшення продажів, впевнений Віктор Коваленко. «Попит На ці додаткові фішки особливо не впливають, оскільки покупці розуміють, що все входить у вартість будинку». Більш того, усі без винятку жителі селища не можуть бути споживачами східної медицини, шанувальниками фен-шуй або прихильниками парашутного спорту, вважає експерт.

Стилістика селища, особливо в економсегменті, не відіграє вирішальної ролі при виборі житла, а є лише приємним доповненням і позитивно позначається на умовах проживання.

Деякі експерти взагалі вважають, що концепція — не просто набір родзинок, а таке поєднання опцій, що дозволяє максимально задовольнити потреби клієнта. У цьому сенсі з уже реалізованих проектів істинно концептуальних селищ у Київській області зовсім небагато.
«Приміром котеджне містечко “Сонячна долина” відрізняються європейським колоритом будівель,— При цьому там насичена інфраструктура і тому, незважаючи на кризу попит на будинки в ньому досить високий», -говорить Віктор Коваленко.

Вони втрачають обличчя

Віктор Коваленко назвав три причини, що призводять до втрати особи селища. По-перше, економічна складова. Якщо забудовник пропонує ділянки без підряду, то з великою часткою ймовірності концепція постраждає. Адже у продавця немає практично жодних реальних важелів впливу на споживачів — тільки джентльменська угода, яка має швидше моральну, а не юридичну силу.

По-друге, як вже було сказано, не всі покупці готові розділяти заявлений у проекті стиль життя. Відповідно, вони його не підтримують, і первісна ідея також страждає.

І по-третє, деякі жителі вважають за краще знизити витрати на суспільну інфраструктуру на шкоду загальній концепції. Деколи під неї відводять території, зміст яких лягає на плечі домовласників.

«Тим не менше з власного досвіду ми знаємо, що незадоволених жителів зазвичай не більше 2-3%. З ними доводиться шукати компроміс, інакше концепція з часом може постраждати. Інші воліють жити в стилі, створеному в селищі», — запевняє Наталія Башинська, керівник відділу маркетингу КГ “Маєток”.

«Втрата концепту відбувається через незатребуваність його основною складовою, що, в свою чергу, трапляється через непродуманість ідеї або нестачу коштів, — підтверджує Лариса Гавриш, директор ФК “Голобал Капітал”. — Якщо, наприклад, у проекті на 25 будинків запланувати ресторан, то він явно не окупиться — в силу браку клієнтів. Те ж можна сказати про загальному басейні — простіше побудувати свій на кожній ділянці, ніж плескатися в загальному і ще доплачувати за це».

А тому, слухаючи розповіді продавця про прекрасному стилі селища та унікальні можливості життя в ньому, не зайвим буде прикинути, чи дійсно все це буде потрібно вам і вашим сусідам через кілька років. Чи готові ви взяти на себе зобов’язання щодо утримання та оновлення гарної упаковки?