Покупець править ринком: як збільшити шанси на продаж житла?

На піку економічного зростання в 2007 – початку 2008 років ринок нерухомості ріс як на дріжджах. Цьому сприяло, підвищення доходів населення, доступне кредитування і оманливе відчуття стабільності. В цих умовах здавалося, що зростання цін на житло буде тривати вічно.

Сьогодні ті часи для продавців нерухомості залишилися лише в солодких спогадах. Зниження реальних доходів населення та згортання кредитування зробило продаж житла рідкісним явищем, яке може зайняти кілька місяців і навіть років.

Експерти іпотечного ринку стверджують, що зараз в Україні середнє час, необхідний для продажу квартири становить 3 – 6 місяців та на одного покупця доводиться 10 і більше продавців.

Продати вигідно своє житло в таких умовах практично нереально. І все ж існують декілька хитрощів, які продавці можуть зробити, щоб підвищити свої шанси на продаж нерухомості.

ПЕРШЕ ВРАЖЕННЯ – ЗАПОРУКА УСПІХУ

Щоб отримати реальні пропозиції за виставлену на продаж нерухомість в першу чергу необхідно створити гарне естетичне враження при її огляді. На думку ріелторів та інших учасників даного ринку, продавці повинні якимось чином виділити своє житло.

І перше чому необхідно приділити увагу – це зовнішній вигляд квартири. Необхідно переконатися в тому, що вхідні двері забарвлена і чиста, що охайні кімнати і очищені від всілякого мотлоху.

На думку американських фахівців з продажу житла, для яких реалізація нерухомості вже третій рік поспіль є головним болем, для підвищення шансів на успішний продаж необхідно видалити особистості продавця з обстановки будинку. У квартирі не повинно бути безладу, сімейні фотографії необхідно зняти, стіни бажано перефарбувати, а особисті речі потрібно сховати подалі від очей потенційних покупців.

Будинок повинен бути представлений таким чином, щоб акцентувати не на його власників, а на його вартості. Треба постаратися показати, що житловий будинок, але не захаращений історією попередніх власників.

Сьогодні на ринку нерухомості покупці диктують свої умови. Вони не готові переплачувати за речі, які повинні бути, як би самі собою. Людей не хвилює, що Ви витратили $3 000 на переобладнання опалення і $2 000 на заміну старої потекшую сантехніки. Вони не розуміють, навіщо переплачувати додаткові $5000 за те, що має бути в кожному домі.

Сучасний ринок нерухомості вимагає, щоб стіни в виставленому на продаж будинку виглядали чистими, меблі перебувала у відмінному стані, а сантехіка і кухня повністю були укомплектовані і готові до використання. А як цього досягти – це вже проблеми продавця.

Крім того, з-за теперішнього обмеженого попиту на нерухомість продавцю необхідно чимось привернути увагу до свого пропозицією, Мати в будинку щось, що виділить його з безлічі інших, не менш хороших на ринку. Не поскупіться і витратьте якусь суму на створення так званої «фішки», яка створить свого роду впізнаваний фактор у свідомості потенційного покупця.

НЕМАЄ ЗНИЖКИ – НІ УГОДИ

І все ж найбільшим перешкодою для продажу нерухомості залишається ціна. З-за неї цей ринок залишається ринком покупців, продавці часто розчаровані пропозиціями, які вони отримують.

Сьогоднішні реалії такі, що продавці повинні знижувати свої апетити, і вони повинні бути готові прийняти менше, ніж просять. Необхідно буквально хапатися за першу-розумна пропозиція. Встановити для себе поріг в межах 5% – 10% від початкової ціни для торгу і укладати угоду.

В ідеалі, якщо будинок виставлений на продаж, левова частка пропозицій має прийти протягом перших тижнів. Якщо будинок знаходиться на ринку більше трьох місяців, то у Вашому реченні що-то не так і до нього потрібно вносити корективи. І, в більшості випадків, найдієвішою коригуванням стане подальше зниження ціни.