Найекзотичніші запити покупців житла

Відсутність у п’ятикілометровій зоні “майданчиків” для снайперів, санвузол для домашніх вихованців, вид з вікна на кладовищі – такі вимоги висувають іноді покупці житла. БН представляє самі екзотичні запити на вторинному ринку.

З екстравагантними вимог покупців до майбутнього житла ріелтори стикаються рідко – раз на два-три роки. В основному “екзотику” вимагають покупці елітного житла, які не обмежені в коштах і можуть дозволити собі за гроші будь-яку забаганку. Втім, специфічні заявки на вторинному ринку є і при покупці квартир економ-класу.

Від місяця і до п’яти років

Іноді на пошуки “ідеальної”, в уявленні клієнта, житла, якщо той готовий чекати, йде до трьох-п’яти років. Варіанти можуть підібрати і за пару місяців. Середній термін пошуку – близько року.

Ріелтори намагаються задовольнити всі вимоги, оскільки працюють за принципом “бажання клієнта – закон”. Але іноді знайти “квартиру мрії” просто неможливо, оскільки таких об’єктів просто не існує в природі. На “нездійсненні” запити припадає близько половини всіх незвичайних заявок. Але навіть якщо ідеальне для покупця підшукати житло неможливо, то фахівці намагаються переконати клієнта в тому, що можна знайти альтернативний варіант.

Багато ріелтори вважають, що виконати побажання багатих клієнтів простіше, ніж запити менш забезпечених громадян. “Як правило, громадяни з більшими доходами добре знайомі з ситуацією на ринку, вони адекватно оцінюють свої побажання. У той час як покупці дешевого житла в реаліях ринку орієнтуються зазвичай гірше. У половині випадків їм невідомі характеристики типового житла – хрущовок, брежневок, сталінок, “кораблів”. Із – за чого виникають казуси в запитах. Наприклад, є громадяни, які хочуть придбати в будинках-хрущовках квартири з ванними від 10 кв. м або житло в будинках-брежневках з кухнями від 15 кв. м. Або вимагають, аби їм знайшли двокімнатну квартиру біля метро за 1,5 млн руб. Такі запити не можна назвати дивними, вони просто непродуманы”, – розповідають реелтори.

Однак заможні громадяни рідко потребують негайного поліпшення житлових умов і можуть дозволити собі чекати відповідного варіанту тривалий час. А ті, хто обмежений у коштах, зацікавлені у швидкому пошуку та негайної купівлі житла.

БН опитав експертів ринку нерухомості і склав перелік самих незвичайних вимог, які надходили ріелторам за останні два-три роки.

У страху очі великі

Близько чверті екзотичних запитів виявилися пов’язані з наявністю у клієнтів тих або інших фобій.

Як розповів заступник директора одного з агентств нерухомості, один з клієнтів зажадав, щоб йому відшукали більшу за площею і комфортну квартиру на другому поверсі з видом з вікон у двір-колодязь, куди б не могли потрапляти сонячне проміння. Покупець екзотичного житла не був прихильником вампірів і графа Дракули, просто з дитинства не любить сонце. В психології існує термін гелиофобия – страх перед сонячними променями. Такий запит вдалося задовольнити досить швидко, і через три місяці клієнт в’їхав у відповідну квартиру.

Інша небідна клієнтка в літах, незважаючи на те, що цілком могла дозволити собі придбати житло преміум-класу, попросила підібрати їй мінімальну по площі однокімнатну квартиру. Вона пояснила, що для власного проживання їй потрібна дуже маленька квартира, так як лише в такому приміщенні вона почуває себе комфортно. В даному випадку, як припустили ріелтори, мова могла піти про агорафобії – тобто боязнь відкритих просторів. Варіант підшукували протягом півроку. Клієнтка довго завірювалась, що їй дійсно запропонували мінімальний по площі варіант.

Чудеса планування

На другому місці серед незвичайних запитів – житло з нестандартним плануванням.

Як розповів один з ріелторів, покупець шукав квартиру, в якій не було б туалету поруч з кухнею. “На жаль, коштів, якими він володів, було недостатньо для купівлі об’єкта в монолітному будинку з вільним плануванням, тому ми почали шукати житло-тільки в “панельках”. У більшості будинків типових серій туалет розташований поруч з кухнею, тим не менш, після довгих пошуків нам вдалося знайти квартиру з потрібними йому характеристиками”, – зазначила вона.

Керівник відділу досліджень ринку нерухомості згадала випадок, коли вирішальним фактором для угоди стало наявність в приміщенні не менше двох туалетів, а не його ціна, метраж, кількість та місце розташування будинку.
А близько року тому її клієнтами стали учасники музичної групи, які хотіли придбати простору квартиру з мінімальною кількістю внутрішніх стін. Музиканти пояснили свої запити тим, що приміщення було необхідно для репетицій і спілкування, а стінні перекриття заважали творчого процесу. Заявку вдалося задовольнити за півроку.

Багата фантазія еліти

Однак всі перераховані вище вимоги не йдуть ні в яке порівняння з запитами, що висуваються покупцями квартир преміум-класу. Як розповіли в одному ріелторському агентстві, один клієнт висунув умову, щоб поруч з його майбутнім житлом у п’ятикілометровій зоні не було висотних будівель, на яких могли б розташуватися снайпери. Ця умова виконати не вдалося, і в результаті клієнт відмовився від подальшого співробітництва. “Такі запити зараз далеко не рідкість. Іноді віп-клієнти вимагають, щоб ріелторське агентство зібрало для них досьє на сусідів, а перед укладанням угоди відправляють власну службу охорони досконально обстежити територію”, – розповів директор агентства.

Іншим ріелторам нещодавно довелося шукати для клієнта прохолодну, добре вентильований квартиру-студію. Приміщення було необхідно чоловікові виключно для зберігання колекції дорогих книг. Студію вдалося підібрати за місяць.

Ще одним заможним покупцям знадобилося наявність в елітній квартирі додаткового санвузла, який повинен був розташовуватися виключно при вході. Як пояснили в агентстві, клієнтам він був потрібен для того, щоб мити собаці лапи відразу після прогулянки. Заявка також була виконана.

По “фен-шую”

Майже в кожному п’ятому екзотичному запит – вимога про наявність у квартирі “доброї аури”. Як кажуть ріелтори, більшість клієнтів не можуть пояснити, що вкладають у це поняття, а щоб не допустити помилку беруть з собою на огляд приміщень екстрасенсів або фахівців фен-шуй.

Для деяких покупців мають значення номер квартири, будинку, корпусу, в якому вони будуть жити. Громадяни готові довго чекати житло зі “щасливою для них нумерологією”.

Романтика вікон

Вид з вікон для покупців часто стає одним з головних критеріїв при виборі житла.

Як розповіли в ще одному агентстві, в їх практиці був випадок, коли клієнт шукав квартиру з пластиковими вікнами, що виходять на козирок. Чоловік не був обмежений у коштах, але чому-то планував використовувати козирок в особистих цілях – для розміщення на ньому міні-садочка.

Не менш екзотичним виглядало і звернення в одне з агентств з проханням підібрати квартиру з видом на цвинтар. Як з’ясувалося згодом, клієнт вважав, що сусідство з місцем поховань гарантує тишу під вікнами.

Ще один покупець, художник за професією, просив підібрати йому квартиру з видом на промзону. Індустріальні панорами надихали його на творчість.

Складне в простому

В останні роки екзотичних вимог до житла стало набагато менше, ніж в кінці дев’яностих – початку двотисячних.

Більшість забезпечених клієнтів вже встигли реалізувати свої мрії про “ідеальної квартирі”. І покупець в основній своїй масі не женеться за екстравагантністю. Більш того, у городян вкрай затребувані квартири економ – і комфорт-класу в нових будинках з плануванням, яка відповідає функціональним потребам для проживання. Наприклад, сім’я з трьох чоловік навряд чи потрібно передпокій у 70 кв. м.

При цьому поки що попит на житло у покупців не росте. А це означає, що ріелторам доведеться ще уважніше підходити до індивідуальних вимог клієнтів і “битися” за кожного з них.