Москва планує прокладати дороги по дахах малоповерхівок

І знову кілька слів про проект московських властей Нова Москва. На цей раз мова піде про розробку німецького вченого доктора Ліппі – дорогах, прокладених по дахах малоповерхівок.

Москва повернулася до ідеї будівництва доріг на дахах малоповерхових будівель — штрассенхаусов. Сергій Собянін розпорядився продовжити розробку концепції, прийнятої в 2007 році, а Москомархитектура запропонувала локалізувати проект «новій Москві».

9 вересня комітет з архітектури та містобудування міста (Москомархитектура) направив в адресу асоціації «Ел Сіті — штрассенхаус» висновок, в якому рекомендував розглянути приєднують до мегаполісу території в якості майданчиків для будівництва штрассенхаусов (копія документа є у розпорядженні «МН»).

«Ідея полягає в тому, щоб замість ліній електропередачі звести малоповерхові будівлі, на дахах яких будуть розташовані траси без світлофорів і перехресть, а високовольтні лінії будуть прибрані в спеціальні ізоляційні короби, які нейтралізують електромагнітне випромінювання», — розповів «МН» радник мера Москви, співголова з російської сторони асоціації «Ел Сіті — штрассенхаус» Ігор Ченцов. Згідно з планами розробників, в будівлях повинні розташовуватися два поверхи парковок та торгові точки на нижніх рівнях. Втім, тільки новими територіями проект не обмежиться. «Будівництво штрассенхаусов залучить інвесторів тільки в тому разі, якщо роботи почнуться в межах старого міста, а потім вже центр з допомогою цих трас з’єднається з новими територіями», — упевнений Він.

Депутат Мосміськдуми Іван Новицький підтвердив «МН», що проект знаходиться в активній розробці. За його словами, на початку грудня цього року на одній з нарад Сергій Собянін доручив продовжувати розробку проекту. «Зараз йде опрацювання проекту з урахуванням приєднуваних територій і переговори з відповідними міськими департаментами», — пояснив він.

Ідея прокладати дороги по дахах будинків була запропонована німецьким вченим доктором Липпом ще в 2007 році. Тоді нею зацікавився мер Москви Юрій Лужков. У 2009 році столичним урядом було прийнято рішення розглянути в якості території для будівництва пілотного штрассенхауса ділянка довжиною близько 14 км паралельно Варшавському шосе в промисловій зоні «Котляково». Для реалізації рішення московський уряд у тому ж році випустило розпорядження про проведення передпроектних робіт.

Однак до зміни влади в регіональній адміністрації активних кроків з боку міста зроблено так і не було. «Тільки в цьому році ми отримали відповідь з Моськомархитектури. Нам заявили, що відчуження запропонованої землі під будівництво штрассенхауса — завдання важке, але робота в цьому напрямку ведеться», — повідомив Ігор Ченцов.

На думку проректора з наукової роботи Московського державного університету шляхів сполучення Валерія Круглова, будівництво доріг другого рівня на місці ЛЕП дозволить обладнати траси в коридорах близько 600 м завширшки, які зараз не використовуються із-за випромінюваних високовольтними лініями магнітних полів. Таких ділянок у місті, за словами Круглова, досить багато. Вартість будівництва, за оцінкою експерта, обійдеться не менш ніж в 1 млрд руб. за 1 км.

«В історичному місті не можна будувати подібні дороги по причині того, що це може призвести до фізичної обвалення будівель», — вважає екс-директор НИиПИ генплану Москви, архітектор Сергій Ткаченко. Крім того, великою проблемою може стати будівництво пандусів для з’їзду з надземних доріг. Поза історичної частини міста, на думку експерта, дороги на дахах також не потрібні. «Квартальних доріг в місті вистачає. Столиці потрібні автомагістралі, а їх неможливо будувати на дахах житлових будинків по санітарним нормам», — вважає Ткаченко.