Малоповерхова забудова допоможе перетворити житло на товар масового споживання

Одним із способів виведення будівельної галузі з тривалої кризи і забезпечення українців доступним житлом, є переорієнтація на зведення малоповерхових будинків.

Так вважає директор «Макрокап Груп» Дмитро Кутовий.

За словами експерта, сьогодні ключовим завданням в сфері будівництво є зміна тієї парадигми мислення, яка складалася десятиліттями відносно житла.

«В суспільній свідомості склався стереотип про те, що житло – недосяжне благо, заради якого потрібно працювати все життя», – зазначив Кутовий.

Він підкреслив, що до такого висновку підштовхують і дані офіційної статистики, згідно з якою при сучасних темпах будівництва 33-метрову однокімнатну квартиру кожен житель Харкова отримає лише через 275 років. Керівник компанії нагадав, що в середньому по Україні на кожного жителя припадає 0,12 кв. м нової житлової площі в рік. Крім того, сказав він, за кожен квадратний метр сімейна пара змушена викладати всю щомісячну зарплату. В результаті, за найоптимістичнішими оцінками, в Україні на кожного громадянина припадає в середньому до 20 кв. м житла, в той час як у Голландії – 74 кв. м, у Великобританії – 62 кв. м, у Франції 37 кв. м.

Однак, вважає Кутовий, цю тенденцію можна і потрібно» переломити: «Треба усвідомити, нарешті, що житло – не розкіш, не сімейна реліквія і не квиток у безхмарне майбутнє, а всього лише товар масового споживання, самого широкого попиту, як холодильник, праска або пральна машина, як автомобіль, в кінці кінців».

Зробити житло доступним може переорієнтація на будівництво малоповерхового житла: «Триповерхова країна» – ось яка програма потрібна сьогодні Україні», – впевнений Кутовий.

Він вважає, що така переорієнтація має велику кількість позитивних сторін. Серед них він назвав набагато більш високі темпи будівництва (півроку на кожен будинок замість традиційних 3-5 років, які витрачаються на зведення багатоповерхових будинків), конкурентоспроможну по відношенню до вторинного ринку ціну, великі можливості отримати банківський кредит під такі короткострокові проекти, екологічність, більшу зручність для людей, включаючи вселення в будинок через 2-3 місяці після здачі й можливість жити в оточенні невеликої кількості сусідів.

Останній фактор, зазначив Кутовий, є одним з найважливіших: він послався на результати експертизи Національного бюро економічних досліджень США, згідно з якою сприятливий «сусідське оточення» значно підвищує так званий «рівень щастя».

«Останні роки остаточно розвіяли багато ілюзії. Порожні багатоповерхівки з непродуманою концепцією, побудовані в розрахунку на бурхливо зростаючий ненажерливий ринок, дорожнеча обслуговування, спекулятивний попит, заснований на недостатньому якісному реченні – все це повинно залишитися в минулому. Необхідно зробити висновки і навчитися вкладати гроші тільки в те, що нам дійсно дуже потрібно», – зазначив директор компанії.

Таким об’єктом вкладень, наголосив він, має стати новий товар масового споживання – доступне і зручне житло, яке на відміну від багатьох інших ТНП, після продажу першому власнику буде коштувати не менше, а більше початкової ціни.