Майбутнє за торговими центрами районного рівня

У найближчі роки дуже великим потенціалом для залучення відвідувачів будуть володіти районні/окружні проекти торгових центрів. Якщо у людини є можливість на вихідні нарешті не виїжджати далеко від дому – він це з задоволенням зробить.

Щодо великих проектів ТЦ/ТРЦ хочеться сказати: завжди виживає найсильніший. Тому, коли приймається рішення про будівництво нового об’єкта, треба чітко розуміти ризики і створювати проект, який буде значно перевершувати існуючі в даному сегменті і на даній території проекти. Відповідно, створювати ситуацію, коли ти будеш кращим на ринку , і вже своїм конкурентам треба ламати голову, яким чином їм конкурувати з твоїм проектом і знайти своє місце під сонцем. Щоб вибрати актуальний формат ТРЦ необхідно провести детальний аналіз. Приміром, проект ТРЦ «РайON» орієнтований на Троєщину. Розвивати в цьому місці регіональний ТРЦ було б неправильним, оскільки подібний формат розрахований велику зону охоплення. Троєщина, як відомо, не має зв’язку з метрополітеном, можна навіть сказати, що взагалі громадський транспорт недостатньо добре організований в цьому районі. Вибір формату ТРЦ «РайON» в користь окружного в даному випадку був виправданий, і розрахований саме на тих мешканців, які живуть на Троєщині.

Тенденція така: якщо дозволяє місце розташування, девелопери намагаються розвивати регіональні торгово-розважальні центри з комбінацією і торгівлі та розваг. Подібне поєднання функцій – дуже хороша синергія, вона себе вдало зарекомендувала, причому це можна вважати особливістю нашого ринку, і ринків країн СНД. В Європі (особливо в Західній) тенденції такі, що девелопери частіше територіально поділяють торгівлю і розваги, зводячи величезні розважальні центри окремо від торгових. Потреба в симбіозі торгівлі і розваг – це питання насиченості ринку, особливо у розважальному сегменті. Цей сегмент дуже широкий: від акваріумів з аквапарками до кінотеатрів і дитячих розважальних центрів, боулінгів. І тут вже завдання девелопера – виявити потреби торгової зони ще на стадії створення проекту. Тому що якщо Ви відкриєте ТРЦ з кінотеатром при існуючому кінотеатрі через дорогу, то це буде канібалізація. Оператори будуть між собою боротися, розтягувати одного і того ж споживача, відповідно обидва будуть збитковими. Але мені здається, що розважальний сегмент в ТРЦ найближчим часом себе не вичерпає. Головне – ментальність: у нас люди давно звикли до формули «хліба і видовищ». У ТРЦ «РайON» зона розваг буде представлена різноманітними кафе і ресторанами, а також ігровий дитячою кімнатою. Наша ключова перевага – те, що ми знаходимося всередині інтенсивної житлової забудови, людям легко до нас прийти пішки. Ми прекрасно розуміли, що в окружному ТЦ реалізувати значну розважальну складову таку як Sky-Mall не дозволить ні розмір майданчика, ні розмір проекту. А робити її неповноцінної було б неправильно, цього не оцінили жителі масиву.