Київ буде будувати мінімум дві станції метро на рік

Вже у жовтні в Києві введуть в експлуатацію станцію метро «Іподром», а до кінця року запрацює ще і станція «Теремки». Згідно з проектом Генплану, в столиці планують відкривати по 2 нові станції на рік, однак черговість будівництва ще до кінця не визначена.

У планах – до 50 нових станцій

Плани і перспективи розширення Київського метрополітену зараз з’ясовані не повністю, за словами Олександра Попова. До кінця місяця всі пропозиції Києва будуть презентовані уряду, і Микола Азаров особисто вирішить, в якому напрямку будуть копати столичну підземку. В місті вже напрацювали цілу схему інвестиційного фінансування метро, і залишається лише отримати схвалення Кабміну. Градоначальник підкреслив, якщо проект буде сприйнятий позитивно, то місто може підвищити інтенсивність будівництва станцій метро з 2 до 4 на рік. Тим не менш, поки що це тільки розмови…

Зараз можна говорити лише про відкриття трьох станцій метро: «Теремки», «Іподром» і, як не дивно, «Львівська брама». Останню почали будувати ще у 1991 році, однак через відсутність комплексного проекту реконструкції Львівської площі, проект призупинили. Чиновники планують відкрити «Львівську браму» в 2013 році. Не дуже швидко, однак, це пояснюється тим, що для будівництва виходу зі станції «Метробуду» необхідно пройти досить тверді породи грунту.

Мешканці Троєщини можуть отримати власну гілку метро

Мабуть, блакитна мрія жителів Троєщини скоро почне збуватися і на Лівий берег через Подільсько-Воскресенський міст проведуть довгоочікувану лінію метро. Подільсько-Вигурівська лінія в перспективі буде налічувати 19 станцій.

Четверта гілка метро з’єднає Троєщину з центром Києва і аеропортом «Жуляни». Цікаво, що проект метро на Троєщину існує з 1986 року, проте зараз відомо лише про першої черги будівництва метро. Це 6 станцій, які будуть введені в експлуатацію протягом 5 років. Першими повинні відкрити станцію

«Подільську», з пересадкою на станцію «Тараса Шевченка» і «Глибочицька» з пересадкою на «Лук’янівську». Вони будуть з’єднані з трьома станціями через Дніпро, які вже, до речі, будують: «Суднобудівна», «Труханів острів» і «Затока Десенка». На Лівому березі буде станція «Райдужна», яку в перспективі зможуть закільцювати з червоною, Святошинсько-Броварській гілкою. Цікавий факт – по цій гілці будуть ходити не 5, а 6-вагонні потяги, що дозволить перевозити на 200-300 осіб більше.

Куди гілка метро піде далі від станції «Райдужна» ще не вирішено. Її можуть пустити по проспекту Маяковського або ж по вулиці Бальзака. Варіант з Маяковського в кілька разів дорожче, тим не менш, саме на цій вулиці зараз активно розвивається житлове будівництво, і підземка там була б як не можна до речі. Але є і інша сторона медалі: на час будівництва буде заблокована транспортна артерія Троєщини.

Станції «Суднобудівна», «Труханів острів» і «Затока Десенка» стануть невід’ємною частиною Подільсько-Воскресенського мосту. Київ розглядає можливість бюджетного фінансування та залучення міжнародних кредитів. У КМДА зізнаються, що в рамках кредиту існують зобов’язання за використання обладнання або робочої сили з країн донорів – Китаю або Японії. Тому найбільш привабливим для міста залишається варіант з створенням консорціуму. До речі, як стало відомо після Київського інвестиційного форуму, консорціумом зацікавився російські Ощадбанк і Зовнішекономбанк, а також український Укрексімбанк. Для будівництва першої черги метро на Троєщину необхідно мінімум 7 мільярдів гривень.

Кільцева під землею

Мабуть, за аналогією Московського метрополітену столичні чиновники вирішили спробувати з’єднати гілки метро на Лівому березі. На карті вона відзначена фіолетовою переривчастою лінією. Кільцева гілка метро з’єднає станції «Позняки», «Лівобережна» і «Райдужна». Крім того, є плани продовження будівництва Сирецько-Печерської лінії з боку Лівого берега з перетином її на станції «Лівобережна». Від Троєщини на Русанівку можна буде їхати по колу.

Жителі «Віника» в перспективі можуть отримати станції метро «Мостицька» і «Виноградар», які пройдуть до станції «Сирець», пише Голос уа. Тим не менш, Азарову може сподобатися і ще один проект – будівництво жовтої гілки метро на 19 станцій. Так звана шоста гілка буде проходити від площі Шевченка за Теліги до проспекту Червонозоряний. При цьому пересадки на цю лінію зроблять на станції «Дорогожичі», «Шулявка», «Либідська», «Дружби народів» та на проектній станції «Чоколівський». Зі станції «Дружби народів» жовта гілка буде йти через міст Патона на Русанівську набережну. Тим не менш, перспектива будівництва такої гілки настільки далека, що проектанти ще навіть не придумали назв станцій.