Інтернет-торгівля «ховає» торгові центри

Торговим центрам в даний час доводиться конкурувати не тільки між собою в сфері концепцій та залучення відвідувачів, але і з онлайн-магазинами.

До такого висновку прийшли спікери UREC Retail Forum 2013.

Фахівці вважають, що у звичних форматів ТРЦ як і раніше є безліч можливостей залучати та утримувати відвідувачів, повідомили «ЛІЗІ» в URE Club.

Партнер Асоціації рітейлерів України Олександр Фіалка зазначив: «Вдалі приклади нових торгових центрів говорять про колишню перспективності розвитку торговельної нерухомості. Але не варто забувати, що оффлайн-магазинах в даний час створюють значну конкуренцію магазини-онлайн. І споживач витрачає все більше часу і грошей, здійснюючи покупки в інтернеті. Культура споживання в Україні змінюється. Завдання девелоперів і ритейлерів – стежити за змінами інтересів покупця, а також утримувати його в торгових центрах».

Партнер компанії UTG Віталій Бойко вважає, що в конкурентній боротьбі з інтернет-магазинами біля торгових центрів є три основних переваги, на яких мають ґрунтуватися концепції всіх майбутніх об’єктів.

По-перше, живе спілкування між людьми. По-друге, наявність закладів громадського харчування. І по-третє, наявність в торгових центрах розважальної складової, яка якісно відрізняється від розваг в інтернеті.

Все ж, як відзначають учасники ринку, магазини в інтернеті не тільки відбирають у офлайн-представництв значну частину прибутку, але і стають майданчиком для виходу в Україну найбільших світових роздрібних мереж без відкриття бутиків у ТЦ/ТРЦ.

«Багато брендів, які не представлені в офлайні, українці вже можуть з легкістю придбати в онлайні. Звичайно, цього ринку ще належить рухатися в бік цивілізованих правил, але однозначно вже сьогодні торгівля в мережі відтягує значну частину прибутків від класичних торгових об’єктів», – констатує Олександр Фіалка.

У той же час, за даними компанії Jones Lang LaSalle Україна у 2012 році в Києві відкрилися представництва більше 30 нових брендів, значна кількість з яких представлені в сегменті «люкс».