Готельний ринок Центральної Азії має величезний потенціал

Готельний сегмент в країнах Центральної Азії тільки починає формуватися. Всі найбільші міжнародні готельні оператори вже присутні на ринку Центральної Азії.

Про це повідомили в прес-службі компанії Jones Lang LaSalle Hotels.

Так, наприклад, Баку – найбільш активно розвивається місто регіону. Станом на кінець 2011 р. в місті офіційно налічувалося 6,4 тис. готельних номерів, з яких номери сучасного стандарту становили менше однієї третини – близько 1,7 тис. одиниць.

За словами експертів, 2011 р. характеризувався будівельним «бумом» на готельному ринку Баку – за цей період номерний фонд в місті подвоївся. Протягом найближчих чотирьох років обсяг ринку може зрости ще в два рази і досягти 3,4 тис. номерів. При цьому динаміка операційних показників бакинських готелів в останні роки тільки негативна. Для запобігання колапсу на ринку якісних готелів необхідно вжити екстрених заходів. Активну роль у цьому питанні повинна взяти на себе держава.

До регіону Центральна Азія зазвичай відносять південні республіки колишнього СРСР: Вірменію, Азербайджан, Грузію, Казахстан, Киргизстан, Туркменістан, Таджикистан і Узбекистан. В цілому у цих країнах, що розкинулися більш ніж на 4 млн. кв. км проживає близько 80 млн. чоловік.

Як зазначили експерти Jones Lang LaSalle Hotels, готельний сегмент у всіх країнах регіону тільки починає формуватися загальний обсяг пропозиції в об’єктах розміщення сучасного стандарту становить близько 8 тис. номерів. На різних стадіях девелопменту в Центральній Азії знаходиться ще 9 тис. номерів.

«Ринок Центральної Азії дуже молодий, і тут ще немає жодного місцевого професійного мережевого оператора – більшість якісних готелів знаходяться під управлінням відомих готельних мереж. В регіон вийшли всі найбільші міжнародні оператори, вивівши свої ключові люксові бренди, – навіть ті, які ще не мають діючих об’єктів у Росії. Як правило, готелі високого рівня сконцентровані в столицях, центрах ігрової активності (Батумі, Грузія) або в регіонах видобутку корисних копалин, – наприклад, Актау і Атирау в Казахстані. Приміром, в Алмати і Астані працюють готелі Rixos, в Баку і Алмати найближчим часом відкриються готелі JW by Marriott. Також в Баку в 2012 р. повинні з’явитися готелі мереж Four Seasons, Jumeirah і Fairmont», – зазначила Марина Усенко, виконавчий віце-президент і керівник Jones Lang LaSalle Hotels по Росії і СНД.

Активний розвиток готельного ринку Центральної Азії надає величезні можливості для міжнародних мереж. Якщо на зорі формування сегмента для виходу в регіон оператори були змушені купувати готелі (наприклад, Hyatt в Баку і Бішкеку), то сьогодні більшість з них працюють на основі договору на управління об’єктом.