Готелі економ-сегмента допоможуть залучити в Україну масового туриста

Україна володіє величезним потенціалом розвитку готелів категорії budget, economy та midscale – готелі саме цих категорій відповідають потребам, як внутрішніх туристів, так і широкої цільової аудиторії іноземних гостей, і можуть сприяти розвитку в Україні масового туризму.

До такої думки прийшли учасники щорічного готельного форуму UREC Hospitality Forum 2012, який відбувся 27 вересня в готелі «Президент Готель».

Організатором форуму є галузева організація на ринку нерухомості України Ukrainian Real Estate Club. Генеральним партнером другий рік поспіль виступила компанія ArtBuild Hotel Group, одна з перших в Україні, що спеціалізуються на готельному консалтингу та fee-девелопменті.

За кількістю готелів від однієї до трьох зірок Україна займає одне з останніх місць у Європі, у той час як саме вони (одночасно з розвитком інфраструктури) здатні залучити в країну такі масові категорії іноземних туристів, як студенти, пенсіонери і «середній клас». В кінці 2011 року, за даними компанії ArtBuild Hotel Group, забезпеченість Києва готельними номерами склала 3,2 на тисячу жителів, у той час як для Берліна цей показник склав 16,8, для Варшави – 7,5, а для Бухареста – 5,2. При цьому в українській столиці акцент зроблено на розвитку «дорогих», висококласних готельних проектів, а не готелів середнього і нижнього цінового сегмента. Так, у структурі нового номерного фонду столиці, побудованого після 2000 року, сегменти budget і economy складають 14%, в той час як luxury – 25%.

Багато експертів говорять про те, що подальший розвиток готелів категорії luxury призведе до перенасичення ринку і жорсткої цінової конкуренції. У найближчі роки найбільш істотний приріст очікується у сегментах upscale і midscale. Так, за даними компанії ArtBuild Hotel Group, станом на вересень 2012 року сегмент midscale вже збільшився на 94,6%. До кінця року, виходячи із заявлених проектів, цей сегмент виросте на 123%. Обсяг номерного фонду в категорії upscale, за умови реалізації всіх заявлених проектів до 2015 року, збільшиться на 300%.

Що стосується сегментів budget і economy, то на сьогоднішній день вони залишаються найменш розвиненими і не знаходяться в полі зору ключових гравців. За словами Олексія Євченко, керуючого партнера компанії ArtBuild Hotel Group, «незважаючи на те, що в загальному номерному фонді Києва сегмент economy номінально є найчисленнішим (43%), у столиці представлена тільки одна сучасна якісна готель цього класу під управлінням міжнародного готельного оператора (Ibis). У сегменті budget у Києві немає жодного міжнародного бренду. Тому розвиток готельних проектів саме в цих сегментах є найбільш актуальним».

Крім перспектив галузі і стратегічних планів розвитку готельних мереж в Україні, в ході дискусії експерти обговорили питання підбору професійних кадрів на всіх етапах реалізації проекту, проектування і дизайну об’єкта, стандартів будівництва і необхідних технічних вимог до зведення готелю.