DTZ випустила путівник по торговим центрам

В Європі з’явився путівник у сфері торгівлі.

Компанія DTZ підготувала «Європейський путівник у сфері торгівлі – торгові центри», в якій дала оцінку соціально-економічних факторів і сильним сторонам існуючих торгових центрів в містах Європи, а також окреслила перспективи росту існуючих проектів і можливості для нових.

Як зазначено в путівнику, середній показник обсягу торгових приміщень на одну тисячу населення в Європі складають 382 кв. м. Існує велика різниця у показниках по країнах Європи: найнижчі показники у Вільнюсі – 130 кв. м/1000 чоловік, найбільші – у Стокгольмі (879 кв. м/1000 осіб).

На даний момент загальна площа проектів торговельної нерухомості в Європі становить 150 мільйонів кв. м. Площа торгових центрів у Франції, Німеччині, Італії і Великобританії становить приблизно 60% від загальної кількості.

На країни Західної Європи припадає найбільша частина існуючих торгових центрів; на Стамбул і міста Центральної і Східної Європи припадає найбільша частина споруджуваних торгових центрів.

За прогнозами компанії DTZ, середні європейські показники зростання роздрібних продажів у період з 2012 по 2016 роки будуть щорічно зростати на 2%. Зростання вище середніх показників очікується в країнах Центральної та Східної Європи (наприклад, 7,3% щорічно у Вільнюсі і 6,4% – в Ризі), і в північних країнах (щорічне зростання 3,4% в Гельсінкі). Найнижчі показники зростання очікуються в країнах південної Європи (мінус 1,2% в Лісабоні, мінус 0,3% в Мілані).

Магалі Мартон, керівник підрозділу аналітики, Континентальна Європа, Близький Схід і Африка, співавтор путівника, зазначила: «Економічна криза і зростаючі труднощі при отриманні фінансування державних дозволів у багатьох країнах гальмують розвиток проектів нових торгових центрів. Тим не менш, при величезній різниці в рівні розвитку проектів торговельної нерухомості в багатьох містах Європи, попит на торгові площі залишається стабільним, і існують можливості для подальшого інвестування в цей сегмент у найближчі роки. На більш розвинених ринках в майбутньому інвестиції будуть спрямовані на поліпшення існуючих торгових центрів. У країнах, завдяки прогнозованому зростанню показників роздрібних продажів, нові проекти будуть привертати максимум уваги, що вирішить проблему дефіциту площ».

«Розвиток нових проектів у сфері торговельної нерухомості в містах Європи є гарною можливістю для рітейлерів, які планують розширення», – коментує Карін Вудфорт, керівник і співавтор путівника. Як зазначила експерт, рітейлери будуть продовжувати приділяти особливу увагу високоякісним проектів.

Мартін Чейс, керівник департаменту торговельної нерухомості в країнах Європи, Близького Сходу і Африки, прокоментував: «Попит на торгові площі в основному присутня в діючих торгових центрах, де рітейлери, як і раніше бачать нові можливості для зростання, незважаючи на складні умови. Це підсилює різницю між високоякісними та іншими торговими центрами на європейських ринках. Тим не менш, в разі поліпшення економічної ситуації, присутні прекрасні можливості для інвестування в існуючі проекти якісної торговельної нерухомості та нові торгові центри. Девелопери повинні зосередитися на ефективному управлінні активами, включаючи можливу модернізацію та перепланування для залучення нових рітейлерів на ринки».