Друзі в Facebook можуть стати перешкодою в отриманні кредиту

Отримання кредиту відтепер залежить не тільки від кредитної історії і порядності позичальника, але і надійності його друзів в соціальних мережах.

Ряд інноваційних компаній використовують в процесі оцінки кредитоспроможності позичальника профілі його друзів, щоб мати краще розуміння його фінансової надійності. Наприклад, компанія Lenddo вивчає перелік друзів кандидатів у спробі з’ясувати, чи є серед них такі, хто не погасив у них кредит в строк.

Суть роботи Lenddo полягає в тому, що людина отримує доступ до кредитних ресурсів за рахунок вибудовування власної репутації онлайн, яка залежить в першу чергу від зв’язків в соціальних мережах. Зараз компанія, заснована в 2011 році, вже представлена в декількох країнах. Від членів спільноти вона вимагає бути чесним і відкритим, а також залученим в соціальні онлайн-проекти.

Інша компанія з Німеччини — Kreditech — також використовує відомості про користувача на eBay, Amazon і Facebook, щоб вивчити ступінь ризику при видачі йому кредиту. Співзасновник Kreditech Себастьян Димер вважає, що зібрані дані окремо не мають великого впливу, але разом створюють досить переконливу картину.

Таким чином, поки традиційні банки оцінюють ризики видачі кредитів через аналіз кредитної історії, що інші компанії використовують інноваційні підходи. Даних про ефективність нових підходів поки немає, проте обсяги проблемної заборгованості в банках говорять про те, що старі методи оцінки кредитоспроможності також потребують змін.

Зазначимо, що за оцінками рейтингового агентства Moody’s, в Україні безнадійні кредити становлять близько 40% від усіх виданих позик. Згідно класифікації НБУ безнадійними вважаються активи, за яким 50% боргу прострочено більше, ніж на 90 днів.