Докризові обєкти житлової нерухомості вимагають значних змін

Об’єкти житлової нерухомості, реалізовані до кризи, потребують значних змінах — вважають експерти галузі. В іншому разі квартири в таких об’єктах буде дуже складно продати.

До таких висновків прийшли учасники UREC Residential Forum 2013, який пройшов 19 березня у готелі Premier Palace Hotel. Організатором заходу виступила галузева організація Ukrainian Real Estate Club.

Основна причина зниження купівельного інтересу до докризових проектів — порівняно великі площі таких квартир та неактуальну планування. В даний час, за словами фахівців, серед покупців все більшою популярністю користується житло з невеликою площею (і, відповідно, з меншою загальною вартістю), розвиненою інфраструктурою і гнучкою системою розстрочки.

За словами Софії Боргова, партнера компанії «Форум Інвест», «на сьогоднішній день деякі квартири в об’єктах, які планувалися і будувалися до кризи, продати дуже складно. Це пов’язано, в першу чергу, з великою площею таких квартир, неоднорідністю типів житла, і як наслідок розшаруванням соціуму, представленого в одному житловому комплексі. Наприклад, на ринку є об’єкти, де малометражное житло поєднується з дорогими пентхаусами. Потенційні клієнти, які бажають придбати великі по площі статусні квартири, не готові робити це в об’єктах, що мають категорію “економ””.

Як зазначили спікери UREC Residential Forum 2013, вихід із ситуації вони бачать не в прямолінійному зниження цін на такі квартири, а в комплексному підході до даного питання.

«Коли в досить успішному комплексі поодинокі квартири продаються з великим дисконтом, це дуже сильно дискредитує імідж всього комплексу. Тому девелопери не йдуть на такі ризики в спробі продати одну або дві квартири. Це стратегічно невірно. Квартири з великою площею просто перетворилися в штучний товар, і тепер чекають своїх покупців», — зазначає Дарина Кухаренко, директор з маркетингу компанії UDP.

Серед маркетингових ходів, натомість зниження вартості квартири, девелопери пропонують поліпшення якісних характеристик самого житла, перепланування (якщо вона можлива), а також гнучку систему розстрочки, ексклюзивні пропозиції і т. п. Втім, експерти відзначають, що невелика, особливо акційна знижка, залишається досить популярним інструментом залучення клієнтів — цей підхід вже вкорінився на локальному ринку, і часто стає вирішальним фактором при здійсненні покупки.

Одночасно зі зменшенням площі квартир, фахівці відзначають і зустрічну тенденцію на ринку житлової нерухомості — передбачене плануванням можливе об’єднання декількох квартир на одному поверсі в одну. Таким чином, об’єкти можуть охопити в майбутньому набагато більшу цільову аудиторію, і, певною мірою, застрахувати себе від зміни купівельного інтересу в майбутньому.