Депутати просять 400 млн грн на будівництво обєктів у Києві та області

Народні депутати від Партії регіонів зареєстрували законопроекти про виділення в загальній складності 400 млн грн на реконструкцію проспекту Перемоги, насосної станції Бортницької станції аерації, а також на запуск тролейбуса з Броварів до Києва. Ці суми не покриють усіх проектних витрат, але дозволять продовжити вже розпочаті роботи. Місто досі не виділив грошей на ремонт проспекту Перемоги, а його реконструкція ведеться за рахунок інвесторів.

Народні депутати Євген Геллер та Віктор Жеребнюк (Партія регіонів) зареєстрували вчора у Верховній раді три законопроекти про додаткове фінансування трьох важливих інфраструктурних об’єктів для столиці і області. Зокрема, вони пропонують виділити 200 млн грн на продовження ремонту проспекту Перемоги, 150 млн грн на реконструкцію Бортницької станції аерації (БСА) і 50 млн грн на відновлення будівництва тролейбусної лінії з Броварів до Києва. Ці суми депутати розраховують отримати за рахунок акцизного збору, а також податку на прибуток підприємств.

Нагадаємо, реконструкція проспекту Перемоги почалася в квітні і повинна завершитися до кінця року. Голова Київської міської держадміністрації Олександр Попов заявляв раніше про те, що бюджет міста має тільки 100 млн грн 441 млн грн, необхідних для заміни 11 км дорожнього полотна, ремонту підземних пішохідних переходів та частини транспортних розв’язок. Гендиректор «Київавтодору» Петро Береговий повідомив, що вже укладені два шари асфальтобетонного покриття від кемпінгу «Пролісок» до вулиці Крамського, ремонтуються вісім підземних пішохідних переходів, а також ведуться підготовчі роботи з укладання асфальтового покриття від вулиці Крамського до шляхопроводу «Святошино», які повинні бути закінчені в цьому місяці. «Всі роботи виконуються за кошти інвестора (турецької компанії «ОНУР Конструктион Інтернешнл») — використано вже близько 60-70 млн грн. З міського бюджету ми ще нічого не отримали, хоча в цьому році в ньому передбачено 10 млн грн на це»,— додав чиновник.

Що стосується БСА, то місто має отримати остаточну проектну документацію щодо повної реконструкції станції в серпні. Слід зазначити, що реконструкцію хочуть завершити до 2019 року, при цьому обсяг інвестицій оцінюються від 0,5 млрд до 1 млрд євро. З-за відсутності у держави і міста таких коштів народні депутати попросили 150 млн грн на реконструкцію насосної станції першого підйому БСА. Разом з тим директор БСА Володимир Бражник зазначив, що для будівництва нової подібної станції необхідно 335 млн грн. «Вона (станція) досі не працює із-за аварії півторарічної давності — зараз стоки на очисні споруди подає насосна станція, яка працює на правому березі Дніпра»,— сказав Бражник.

Проектом будівництва тролейбусної лінії з Броварів до Києва вже більше 20 років. У минулому році Кабінет міністрів затвердив його техніко-економічне обґрунтування. Вартість проекту становить 530 млн грн. Між тим після затвердження бюджету на 2013 рік будівництво довелося відкласти через відсутність коштів. Господа Геллер і Жеребнюк просять виділити 50 млн грн на відновлення робіт першої черги, а саме — реконструкцію вулиці Київській від в’їзду у Бровари до парку ім. Шевченка. Голова Київської обласної держадміністрації Анатолій Присяжнюк сподівається на підтримку цієї ініціативи в парламенті: «У минулому році ми почали роботи на об’єкті, тому отримання цих грошей дуже важливо, щоб ми все-таки запустили тролейбус».

Член парламентського комітету з питань бюджету Юрій Михальчишин («Свобода») припустив, що швидше за все виділення грошей на БСА буде підтримано комітетом з-за проблем станції, які ледь не стали причиною екологічної катастрофи навесні цього року. Нагадаємо, в квітні прорвало дамбу мулового поля N3. «Проект тролейбусної лінії до Броварів став довгобудом. Проведення будівельних робіт переносилося не один раз. Тому даний проект також необхідно фінансувати для забезпечення транспортного сполучення між Броварами і столицею»,— сказав Михальчишин.

Ще один член бюджетного комітету — Олександр Чорноволенко («Батьківщина») назвав ідею з броварським тролейбусом «запізнілою і непотрібною», а реконструкцію проспекту Перемоги — «способом закопування грошей у землю». «Я вважаю, що всі 400 млн грн необхідно витратити на Бортницьку станцію аерації»,— заявив ” Чорноволенко.