Чи впливає імя зірки на вартість нерухомості?

Як показує практика, покупці нерухомості в Росії, як і в Європі і США – не платять премію «за зоряне ім’я» екс-власника. Агенти Продавця використовують ім’я власника, тільки щоб виділити його із загальної маси і залучити Покупця, від особи якого теж діють ріелтори.

В результаті зіткнення професіоналів з двох сторін ціна угоди завжди опускається до середньої по ринку. Випадки, коли Покупець – фанат «зірки шоу-бізнесу», купує “не торгуючись”, звичайно бувають, але як виняток з правила. В розрахунку на таких рідкісних «фанатів», деякі зірки, за порадою своїх ріелторів, виставляють на продаж за завідомо завищеною (на 50-100%) ціні один зі своїх об’єктів, не маючи бажання і планів їх продажу, – пояснив в інтерв’ю кореспонденту журналу “Біржовий лідер” відомий експерт з нерухомості Канади Євген Ольховський.

Приклад цього Примадонна російського шоу-бізнесу – Алла Пугачова, яка задає тон в багатьох сферах, включаючи нерухомість. Цікаво, що коли в 2005 році Пугачова придбала за 650 тисяч доларів 7-кімнатну квартиру в 28-поверховому будинку в Маямі (США), досить швидко нерухомість в Майамі придбали її колеги: Леонід Агутін і Анжеліка Варум, Ігор Крутой, Валерій Леонтьєв, Ігор Ніколаєв. Нещодавно вона продала цю квартиру, яка складається з 2-х спалень і двох санвузлів з джакузі, вітальні, їдальні, кухні, робочого кабінету, вбиральні – але, вже за 1 млн. доларів! Цікаво, як поведуть себе її колеги-сусіди Маямі?

Зарубіжні ЗМІ рясніють згадками про придбання зірками нерухомості в Іспанії, Болгарії, Женеві, Відні та інших містах Європи, але як правило, угоди не підтверджені або дуже незначні і не йдуть у порівняння з купівлею нерухомості за кордоном вітчизняними олігархами – Рінатом Ахметовим і донькою екс-Президента Кучми в Лондоні або на Лазурному березі у Франції. Зауважимо, що вітчизняні «зірки» ще з 90-х років купують нерухомість за кордоном – в США, Великобританії, Франції, Італії, Іспанії, Ізраїлі (Нетанія – один з найкрасивіших курортів, привертає останнім часом все більше число заможних громадян). У 2000-х років до них додалися країни Арабського Сходу. Продюсер В’ячеслав Тюрин володіє будинком у столиці ОАЕ, композитор Аркадій Укупник – в Анталії.

Звичайно, якщо «зірка» довго проживала за кордоном то її смак стають більш європеїзованими і на перше місце висуваються ізольованість об’єкта нерухомості, її високий якісний рівень, пейзажі.

Експерти стверджують, що інвестори-підприємці ніколи не переплачують за ім’я знаменитості. Купуючи наприклад віллу або палаццо для переробки під готель, ім’я колишнього власника використовують для оформлення інтер’єру і розробки унікальної рекламної стратегії. В принципі, нерухомість «від зірки» точно також схильна впливу ринку, як і будь-елітне житло. У період кризи попит на нього (і ціни) падають, іноді на 40 – 50% – більше ніж на звичайне житло. Тому зоряну нерухомість дуже ризиковано купувати в інвестиційних цілях. Інвестори-підприємці зацікавлені в постійному грошовому потоці від угод, передбачуваності цін і плановості операцій, а значить – про зовсім інших типах нерухомості, зовсім не від зоряних власників. Але це – окрема тема…