Будівництво житла економ-класу: торги на пониження

У Держдуму внесено проект Федерального закону про внесення змін у Федеральний закон «Про сприяння розвитку житлового будівництва».

У Держдуму внесено проект Федерального закону про внесення змін у Федеральний закон «Про сприяння розвитку житлового будівництва» (законопроект №11690-6, внесений депутатами Держдуми Е. Л. Ніколаєвої, А. Р. Сидякиным). Цей документ передбачає проведення Фондом РЖС торгів по наданню в оренду для житлового будівництва земельних ділянок Фонду РЖС (у тому числі забезпечених необхідної містобудівної документації) з встановленням вимог до параметрів житлового будівництва, за результатами яких такі земельні ділянки надаються особам, запропонував стосовно заздалегідь встановленого обсягу житла для забезпечення окремих категорій громадян максимальне зниження ціни реалізації від ціни житла економ-класу, яка буде встановлена Минрегионом Росії.

Пропоновані зміни повинні визначити новий вид торгів, який передбачає, що переможцем визнається особа, що запропонувала найнижчу ціну за певний (фіксований) обсяг житла економ-класу, яке планується побудувати на земельній ділянці Фонду РЖС (далі – спеціальні торги).

При цьому початкова ціна торгів встановлюється у розмірі середньої ринкової вартості 1 кв. м житла, визначеної нормативним правовим актом Мінрегіону Росії для відповідного суб’єкта Російської Федерації, в межах якої розташована земельна ділянка.

Відповідно до законопроекту підставою для підготовки Фондом РЖС пропозиції про проведення спеціальних торгів для будівництва доступного житла економічного класу є надійшла до Фонду РЖС заявка Мінрегіону Росії, яка містить відомості про потреби в житло економічного класу в розрізі муніципальних утворень, а також дані про передбачуване типі забудови.

Представляється, що основним джерелом відомостей про земельні ділянки, призначених для вищезазначених цілей, є переліки перебувають у федеральній власності земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що направляються органами державної влади суб’єктів Російської Федерації у Фонд РЖС відповідно до вимог частини 1 статті 11 Закону.

Порядок взаємодії органів управління Фонду РЖС і його структурних підрозділів, філій та його представництв при доборі земельних ділянок з метою будівництва доступного житла економ-класу, організації та проведення аукціонів з продажу права на укладення договору оренди таких земельних ділянок буде встановлено опікунською радою Фонду РЖС.

Прийняття рішень про проведення аукціонів з продажу права оренди земельної ділянки Фонду РЖС для будівництва доступного житла економ-класу законопроектом віднесено до компетенції піклувальної ради Фонду. Підготовка проектів вказаних рішень здійснюватиметься правлінням Фонду РЖС.

Відповідні зміни пропонується внести до положення Федерального закону «Про сприяння розвитку житлового будівництва» (далі – Федеральний закон), що визначають функції, завдання Фонду РЖС, повноваження органів управління Фондом РЖС при прийнятті рішень про використання земельних ділянок для вищевказаних цілей.

Законопроектом пропонується також доповнити главу 6 Федерального закону окремою статтею, що регламентує умови і порядок проведення спеціальних торгів.

Предметом спеціальних торгів є право на укладення договору оренди земельної ділянки Фонду РЖС.

Умовами аукціону передбачаються:

  • ринковий розмір орендної плати за земельну ділянку, що передається на строк будівництва;
  • умови про забезпечення будівництва фіксованого об’єму житлових приміщень, які відповідають характеристикам житла економічного класу, встановленим Минрегионом Росії, підлягає продажу за ціною, зазначеній у протоколі про результати торгів;
  • обов’язок переможця торгів укласти договори купівлі-продажу житлових приміщень після завершення будівництва і введення житла економічного класу в експлуатацію з особами, визначеними в документації про аукціон, на умовах, передбачених протоколом про результати торгів.

При цьому у разі, якщо умови спеціальних торгів передбачають укладання договору оренди земельної ділянки Фонду РЖС для його комплексного освоєння з метою житлового будівництва, такі умови торгів, крім вищевказаних умов, повинні містити умови, передбачені статтею 38.2 Земельного кодексу Російської Федерації, а при необхідності встановлювати зазначені в частині 1 статті 16.1 Закону вимоги до параметрів і характеристик планованого розвитку територій, в тому числі до щільності та параметрів забудови території, мінімальний обсяг здійснення житлового будівництва та інші техніко-економічні показники житлового будівництва.

Обсяг житла економ-класу, який забудовник зобов’язується продати за фіксованою ціною, повинен визначатися з урахуванням характеристик такого житла, що встановлюються Мінрегіоном Росії, і потреби в ньому для забезпечення громадян, які потребують поліпшення житлових умов.