7 особливостей нових правил реєстрації нерухомості

Податкова служба невпинно напомимает, що з 1 січня 2013 року набирають чинності нові правила реєстрації нерухомості. Про деякі особливості процедури реєстрації нерухомого майна розповіла перший заступник голови Державної реєстраційної служби України Інна Завальна.

1. Підрозділи Госрегістрслужби на місцях

За її словами, реєструвати нерухомість будуть в територіальних підрозділах Госрегістрслужби: державні реєстратори будуть оформляти свідоцтва на право власності на нерухоме майно. Там же будуть видавати свідоцтва і членам житлово-будівельних кооперативів, а також гаражних і дачних кооперативів.

В даний час реєстрація прав на нерухомість, яка знаходиться на земельних ділянках, — в компетенції БТІ (Бюро технічної інвентаризації). Реєстрацію прав на земельні ділянки оформляють управління земельних ресурсів, нотаріуси — реєстрацію іпотек, заборонених до відчуження об’єктів нерухомого майна. З початком 2013 року вся ця інформація буде надходити до Єдиного державного реєстру нерухомого майна.

2. Права на житло отримаємо швидко і без проблем

За законом, максимум 14 робочих днів піде на оформлення нерухомості — з дня подачі заяви на проведення реєстрації. З 2014 року цей термін скоротять до п’яти робочих днів.

3. Вартість оформлення — фіксована

В даний час тариф на оформлення свідоцтва на право власності встановлений за погодженням з облдержадміністраціями. Різний — у різних містах. З 2013-го це буде єдина фіксована сума для всіх регіонів країни.

За держреєстрацію права власності планується встановити плату в 119 грн, за реєстрацію інших речових прав — 51 грн, за виписку з реєстру — 120 грн.

4. Вся інформація на сайті Госрегістрслужби

На сайті Госрегістрслужби можна отримати повну інформацію щодо реєстрації прав на нерухомість. Також в 583 відділеннях державної реєстрації будуть розміщені стенди з повною інформацією про терміни подачі документів та ін

5. Реєстрація первинного житла

Для покупців нічого не зміниться. Якщо до нового року забудовник подає документи на оформлення права власності в БТІ, то з 2013-го буде подавати їх у Держрегістрслужбу.

6. БТІ буде проводити техінвентаризацію

БТІ продовжить займатися технічною інвентаризацією. Бюро буде перевіряти наявність незаконного перепланування. Для прикладу: якщо вам знадобиться замість спальні зробити ванну, тоді вам треба звертатися в БТІ, а якщо захочете просто перереєструвати квартиру – тоді вам до реєстраторів.

7. Потрібно перереєструвати зареєстровану нерухомість?

Якщо ви нічого не збираєтеся робити зі своєю нерухомістю, то немає необхідності звертатися в Держрегістрслужбу для перереєстрації… Якщо є бажання здійснити транзакцію зі своєю нерухомістю — продати, подарувати, отримати іпотеку, в такому випадку потрібно перереєструвати її в новому реєстрі прав. При цьому ви звільняєтесь від сплати державного мита за цю перереєстрацію.

Інна Завальна повідомила, що вже створено 583 відділу державної реєстрації речових прав. На 1 січня 2013 року вони будуть укомплектовані на 90%, чого вистачить для початку держреєстрації.